Zabava

‘Lightyear’ upravo hit Disney Plus. Evo zašto je trebalo 6 sedmica da stignemo tamo

Lightyear, prvi Pixarov film koji je ušao u bioskope od početka pandemije COVID-19, stigao je u Disney Plus u srijedu rano, više od šest sedmica nakon što je sletio u bioskope.

Bio je to prvi Diznijev pokušaj da Pixar ponovo ponudi ekskluzivno prikazivanje na velikom ekranu, ali do sada je reakcija na Lightyear bila neodoljiva – dovoljna da podstakne neke medije da odaju epitet “bombe”.

Prije toga, svaki Pixar film od nadalje u februaru 2020. u suštini je preskočio kina kako bi se streamao na Disney Plus umjesto: Soul u decembru 2020., Luca u junu 2021. i Turning Red u februaru 2022. A za Disneyjeve filmove šire, strategija striminga je bila sve preko mape. Encanto je proveo mjesec dana u kinima prije emitiranja. Za Marvelove Eternals, bila su dva. West Side Story je stigao u Disney Plus otprilike tri mjeseca nakon što je prikazan isključivo u bioskopima.

Posljednji put kada je Disney preselio animirani film iz bioskopa u streaming, postao je fenomen. Lajtjerovo sletanje na Disney Plus će dokazati da li film može da ponovi uspeh Encanta, ili da li je lansiranje ove priče o poreklu Priče o igračkama bilo promašaj.

Kašnjenje streama

Prošle godine, prodaja ulaznica za filmove za odrasle počela je da se vraća kako su ljubitelji filmova izašli iz blokade pandemije, a bioskopi su ponovo počeli da se otvaraju. Ali porodični filmovi, Pixarova specijalnost, imali su problema sa posjećenošću pozorišta. Roditelji su, u poređenju s drugim gledaocima filmova za odrasle, bili osjetljiviji na rizike dovođenja svojih mladih u prepuna kina dok je koronavirus nastavio da mutira i cirkulira. Vakcina protiv COVID-a za djecu nije bila dostupna sve do dana nakon što je Lightyear otvoren, a dječija infekcija koronavirusom mogla bi značiti izostanak sedmica iz škole ili vrtića i poremetiti druge porodične planove.

Stavljanje Pixar filmova direktno na Disney Plus bila je, u osnovi, strategija za privlačenje više pretplatnika i zadržavanje onih koje ima. Kareem Daniel, izvršni direktor Disneyja zadužen za ovakve pozive za distribuciju, napomenuo je u Turning Red najavi da su i Soul i Luca bili “s entuzijazmom prihvaćeni” od strane Disney Plus pretplatnika kada su otišli pravo na uslugu.

A slanjem tri Pixar filma direktno u Disney Plus, Disney je možda štitio Pixarovu netaknutu reputaciju za kritičke i Uspjesi na blagajnama, prema nekim stručnjacima: Ako Disney ne stavi Pixar filmove u bioskope, neće moći imati razočaravajuće prikazivanje u bioskopima.

Poprsje ili udarac?

U mjesecima koji su prethodili Lightyearovom izlasku, filmski gledaoci su hrlili na franšizne filmove. Spider-Man: No Way Home bio je prvi film od pandemije koji je prešao milijardu dolara širom svijeta na blagajnama. Od tada, Top Gun: Maverick također ima, a Jurassic World Dominion i Doctor Strange u Multiverse of Madness su blizu.

Ali do sada je Lightyearova blagajna bila nevjerovatna. Širom svijeta, Lightyear je zaradio 222 miliona dolara. Priča o igračkama 4, posljednje Pixarovo izdanje bez ikakvih poremećaja pandemije, bila je nekoliko centimetara udaljena od milijarde dolara na svjetskoj blagajni u istoj fazi. I nije da se svi filmovi za porodicu muče. Minions: The Rise of Gru izašao je mjesec dana nakon Lightyear-a, ali je više nego utrostručio svjetsku zaradu Lightyear-a.

Za još jedan Diznijev porodični film — Encanto — činilo se da je bioskopski ekskluzivni period zapravo umanjio njegovu popularnost.

Encanto je izašao u kinima 24. novembra; mjesec dana kasnije, postao je dostupan za strimovanje na Disney Plus-u, bez dodatnih troškova za sve pretplatnike.

Tokom Encantoove pozorišne ekskluzive, njegova blagajna bila je osrednja. Ukupna domaća zarada od ulaznica filma iznosila je samo 86 miliona dolara u tom periodu. Diznijev Frozen 2 je skočio daleko iznad toga tokom svog prvog vikenda prije pandemije, a čak je i Lightyear, na jednomjesečnom nivou, prikupio 115 miliona dolara.

Ali kada je Encanto počeo sa streamingom, evoluirao je u fenomen. Soundtrack za Encanto popeo se na Billboardovoj muzičkoj listi i zauzeo broj 1. Video snimci njegovih muzičkih numera su među najpopularnijim pesmama na YouTube-u. Ne govorimo o Brunu, najpoznatija pjesma iz filma, postala je TikTok meme. Ali ništa od toga se nije dogodilo sve dok Encanto nije udario Disney Plus.

Kada Lightyear pogodi Disney Plus, možda će dobiti raketni poticaj koji mu je potreban cijelo vrijeme.

Leave a Reply

Your email address will not be published.