Zabava

‘Lightyear’ stiže u Disney Plus u srijedu. Evo kada (i zašto je trebalo 6 sedmica)

Lightyear, prvi Pixarov film od kada je pandemija COVID-19 počela da dolazi u bioskope, konačno dolazi u Disney Plus više od šest sedmica nakon što je sletio u bioskope.

Bio je to prvi Diznijev pokušaj da Pixar ponovo ponudi ekskluzivno prikazivanje na velikom ekranu, ali do sada je odgovor na Lightyear bio neodoljiv – dovoljan da podstakne neke medije da odaju epitet da je to bomba.

Prije toga, svaki Pixar film od nadalje u februaru 2020. u suštini je preskočio kina kako bi se streamao na Disney Plus umjesto: Soul u decembru 2020., Luca u junu 2021. i Turning Red u februaru 2022. A za Disneyjeve filmove šire, strategija striminga je bila sve preko mape. Encanto je proveo mjesec dana u kinima prije emitiranja. Za Marvelove Eternals, bila su dva. West Side Story je stigao u Disney Plus otprilike tri mjeseca nakon što je prikazan isključivo u bioskopima.

Posljednji put kada je Disney preselio animirani film iz bioskopa u streaming, postao je fenomen. Sljedeća sedmica će pokazati da li će Lightyear ponoviti uspjeh Encanta, ili je lansiranje ovog nastavka Priče o igračkama bilo promašaj.

Kada će Lightyear početi streamati na Disney Plusu?

Lightyear će stići u Disney Plus u srijedu u 12:01 PT/3:01 ET. Biće dostupan za stream uz Disney Plus pretplatu bez dodatnih troškova.

Zašto je Lightyearu trebalo šest sedmica za stream?

Prošle godine, prodaja ulaznica za filmove za odrasle počela je da se vraća počevši od trenutka kada su filmski fanovi izašli iz blokade pandemije, a bioskopi su ponovo počeli da se otvaraju. Ali porodični filmovi, Pixarova specijalnost, imali su problema sa posjećenošću pozorišta. Roditelji su, u poređenju s drugim gledaocima filmova za odrasle, bili osjetljiviji na rizike dovođenja svojih mladih u prepuna kina dok je koronavirus nastavio da mutira i cirkulira. Vakcina protiv COVID-a za djecu nije bila dostupna sve do dana nakon što je Lightyear otvoren, a dječija infekcija koronavirusom mogla bi značiti izostanak sedmica iz škole ili vrtića i poremetiti druge porodične planove.

Stavljanje Pixar filmova direktno na Disney Plus bila je, u osnovi, strategija za privlačenje više pretplatnika i zadržavanje onih koje ima. Kareem Daniel, izvršni direktor Disneyja zadužen za ovakve pozive za distribuciju, napomenuo je u Turning Red najavi da su i Soul i Luca bili “s entuzijazmom prihvaćeni” od strane Disney Plus pretplatnika kada su otišli pravo na uslugu.

A slanjem tri Pixar filma direktno u Disney Plus, Disney je možda štitio Pixarovu netaknutu reputaciju za kritičke i Uspjesi na blagajnama, prema nekim stručnjacima: Ako Disney ne stavi Pixar filmove u bioskope, neće moći imati razočaravajuće prikazivanje u bioskopima.

Ali u mjesecima koji su prethodili Lightyearovom izlasku, filmski gledaoci su hrlili na franšizne filmove. Spider-Man: No Way Home bio je prvi film od pandemije koji je prešao milijardu dolara širom svijeta na blagajnama. Od tada, Top Gun: Maverick također ima, a Jurassic World Dominion i Doctor Strange u Multiverse of Madness su blizu.

Ali Lightyearova dobit, barem na domaćem tržištu, do sada je bila samo oko 117 miliona dolara. Priča o igračkama 4, Pixarovo posljednje izdanje bez ikakvih poremećaja pandemije, zaradilo je više od 400 miliona dolara u ovoj fazi ciklusa prikazivanja u bioskopima. (Širom svijeta, Lightyear je zaradio 219 miliona dolara na blagajnama.)

Ali u slučaju drugog Diznijevog porodičnog filma — Encanto — činilo se da je bioskopski ekskluzivni period zapravo umanjio njegovu popularnost.

Encanto je pušten u kina 24. novembra prije nego što je postao dostupan za strimovanje na Disney Plus-u, bez dodatnih troškova za sve pretplatnike, 24. decembra. To je bilo samo mjesec dana nakon njegovog izlaska u kina.

Njegov početni učinak na blagajnama bio je osrednji. Ukupna domaća zarada od ulaznica za film nikada nije prešla 100 miliona dolara. Diznijev Frozen 2 je skočio daleko iznad toga tokom prvog vikenda prije pandemije.

Ali kada je film počeo da se emituje, saundtrek za Encanto se popeo na Billboardovoj muzičkoj listi i postigao prvo mesto. Video zapisi njegovih muzičkih numera su među najpopularnijim pesmama na YouTube-u. Ne govorimo o Brunu, najpoznatija pjesma iz filma, postala je TikTok meme. Ali ništa od toga se nije dogodilo sve dok Encanto nije udario Disney Plus.

Kada Lightyear udari u Disney Plus, možda će dobiti raketni poticaj koji mu je potreban cijelo vrijeme.

Leave a Reply

Your email address will not be published.