Vijesti

Živimo u paklu obaveštenja

Počinje sasvim nevino. Preuzimate aplikaciju i ona traži vaše dopuštenje da vam šalje push obavještenja. Naravno, misliš. Kakva bi šteta mogla biti od toga? Želio bih znati kada stiže moj paket ili je moj burito spreman. Ali onda preuzimaš više aplikacije, i svima im je potrebna vaša dozvola da vam šalju obavještenja, a prije nego što to shvatite, vaš zaključani ekran je preplavljen aplikacijama koje traže vašu pažnju.

Aplikacije se nikada ne gase. Gladni su za veridbom. Žele da znate da su vaši omiljeni artikli na rasprodaji, da danas niste vježbali španski, da je vaš dostavljač udaljen pet stanica, da je vaše dijete u vrtiću upravo imalo puhanje – cijeli dan, odjednom. Dobrodošli na mjesto na kojem svi živimo, mjesto koje se zove Notification Hell.

Nismo oduvek živeli ovde. Neko vrijeme, kompanije poput Applea nisu dopuštale programerima aplikacija da pokreću sve hteli neću sa moći da traže našu pažnju u bilo kojem trenutku dana. Insistirali su da moć treba koristiti za dobro, a ne za zlo. To nije dugo trajalo. Programerima aplikacija sada je dozvoljeno da nam šalju marketinška obavještenja sve dok smo se za njih uključili. I pogodite šta: ako ste se uopće odlučili za bilo kakva obavještenja, odabrali ste puno njih. Poziv sada čak dolazi i iz kuće – Apple je promoviranje svojih usluga u menijima postavki i Samsung pokušava da vam proda novi telefon… dok koristite svoj Samsung telefon. Zaista se nema gdje sakriti.

Nisu samo reklame problem. Digitalni asistenti naših telefona se trude naučiti naše ponašanje i predvidjeti svaki naš korak. Vjerovatno zato što su roboti, oni zapravo ne razumiju šta je korisno, a šta nije. Kao kada Siri vidi da imam let u kalendaru, pa mi predlaže prečicu da stavim telefon u režim rada u avionu. Odmah nakon toga, pita me da li želim da se uključim u sastanak u svom kalendaru: moj let. Put do pakla obavještenja popločan je digitalnim asistentima s dobrim namjerama.

Nije pomoćnik, ali Google Photos često čini zločine obavještavanja. Uvijek uči nove trikove, poput kako prepoznati pivo ili latte na fotografiji, a zatim vas gnjavi da pogledate kako može identificirati sve fotografije koje ste snimili piva i lattea. Takođe zaista želi da znam kada pronađe gomilu sličnih snimaka moje mačke kako spava na različitim komadima namještaja, privlačeći ih nepozvano, poput psa koji je pronašao štap. Moj brat u Hristu, ja sam slikao. Znam da su slični.

Naši programeri operativnih sistema nisu potpuno ravnodušni prema našoj patnji; bacili su nam par užeta za spasavanje. Na iOS-u možete imati obavještenja koja nisu osjetljiva na vrijeme sakupljena u dnevnom sažetku i isporučena jednom dnevno. Također možete podesiti načine fokusiranja – korisnički interfejs za koji je sopstvena vrsta pakla – ili da neke aplikacije tiho isporučuju obavještenja osim ako nisu vremenski osjetljive. Ali ako to učinite, prvo morate nekako riješiti zagonetku.

Odgovori mi na ova tri pitanja…

Nije korisničko sučelje najprikladnije.

Probao sam ovo jednom sa Amazonom. Mislio sam da sam ga konfigurirao tako da primam obavijesti samo kada stigne paket. Očigledno sam pogriješio jer je narudžba za namirnice stajala ispred moje kuće pet sati u noći 4. jula. Sada dozvoljavam Amazonu da mi šalje onoliko obavještenja koliko želi.

To rezimira našu situaciju: zarobljeni smo u paklu obavijesti i neće biti spasa. Imamo nekoliko oskudnih alata pri ruci, ali na nama je da pronađemo izlaz. Dok ne shvatim svoje postavke obavještenja, znam da sam ovdje na duge staze. Za sada je samo utjeha znati da su i drugi uz mene, jer jad voli društvo.

Leave a Reply

Your email address will not be published.