Vijesti

Zašto najgori recepti koji se mogu zamisliti rastu na TikToku

Eli Betchik je oduvijek imao čelični stomak, ali tek kada su krenuli u umjetničku školu shvatili su da bi to moglo da ih učini slavnim.

“Bio sam savršeno voljan jesti nasumične stvari za zabavu svojih prijatelja. Uzela bih paketić kečapa iz zalogajnice i usisala ga ili pojela cijeli blok parmezana”, prisjeća se Betchik, sada 23-godišnja, koja pravi i prodaje nakit iz njihovog podruma u Ohaju. „Što sam to više radio, sve sam više shvatao da to mogu da uradim na internetu. Mislio sam da ću moći zabaviti ljude.”

U novembru 2020. nebinarni proizvođač nakita bio je u umjetničkoj školi u Klivlendu, gdje su se sprijateljili sa grupom umjetnika performansa. Ubrzo su Betchikove predstave o hrani postale njihova vlastita vrsta umjetnosti – posebno kada su počeli da postavljaju glumu na TikTok.

„Često me porede sa saobraćajnom nesrećom ili železničkom nesrećom, gde ljudi ne mogu da skrenu pogled.”

Njihovih prvih nekoliko postova – stvari poput prženog majoneza, ramen rezanaca dinstanih u čokoladnom mlijeku ili slatka na bazi kolačića i mlijeka zagrijanog u mikrovalnoj pećnici, sve to konzumirano na kameri – poslano je uskom krugu prijatelja. Mjesec dana kasnije, snimci Betchika kako jede bolonju glaziranu u sirupu na bazi Jolly Ranchera i instant toplu čokoladu kuhanu u vodi za hot dog, počeli su da prikupljaju hiljade pregleda ljudi izvan njihovog društvenog kruga. Oni su svoj prvi zaista viralni video snimili 2021. godine nakon što su kreirali “sirni pire krompir” od Lay’sa. čips skuvan u vodi i pirinčanom vinskom sirćetu. Klip je pogledan više od milion puta, izazvao je niz imitacija i medijskog izvještavanja u rasponu od laskavih do užasnutih.

Činilo se da je Betchik na nečemu. Ljudi su bili užasnuti, ali očarani. Što su više bijesa izazvali, to su njihovi sljedbenici sve više rasli. Njihov nalog, @elis_kitchen — koji nosi službeni slogan „najzlobniji kuhar na TikToku“ — privukao je više od 100.000 pratilaca od lansiranja.

„To je samo mnogo gađenja, zaista – odvratna fascinacija“, kaže Betchik. „Često me porede sa saobraćajnom nesrećom ili železničkom nesrećom, gde ljudi ne mogu da skrenu pogled, što veoma uživam da čujem.”

U komentarima se najčešće postavlja pitanje da li Betchik sve ovo radi samo zbog pažnje. “Jesam”, potvrđuje Betchik. “Pokušavam da odvojim vrijeme iz dana da odgovorim [to the commenters] i reci: ‘Da. Da, jesam.'”

Betchik je jedan od TikTok-ovih premijernih kuhara za mamce za bijes: influenseri koji prave video zapise jezivih i često odvratnih recepata, koje potom konzumiraju pred kamerom. Većina kreatora u svemiru tvrdi da ih pokreće radoznalost, a ne slava, ali njihovo oslanjanje na bijes kako bi podstaklo njihovo prisustvo na mreži je neosporno. Na TikToku i drugim platformama algoritmi favorizuju angažman – i ništa nije inspirisalo angažman tako pouzdano kao gađenje.

Poput verzije iz noćne more Food Networka, žanr kuhara za bijes je karakterističan i raznolik. Neki članovi — poput @joshandlisa, koji je producirao video o mac-and-cheese-u, i @mchausfun, TikToker-a koji je napravio pecivo punjeno bananama pomoću alata nalik kateteru — su očigledno kanali za šale i etiketiraju se kao satire na platformama izvana od TikToka. Drugi poput Sylvie Ferreire i The Shaba Kitchen (koja je u TikTok donijela zastrašujuće pileće lizalice i špagete od jagoda i čokoladnog krem ​​sira) čini se da se trude da naprave inovativnu hranu, čak i ako rezultati mogu biti alarmantni. Postoje, naravno, teorije zavere: jedan TikToker je nedavno postao viralan sa tvrdnjama da kreatori poput Ferreire potajno prave fetiš sadržaj, potkrijepljen snimkom Ferrerije kako kuha pileća prsa u obliku vagine. (Ferreira i The Shaba Kitchen nije odgovorio na The Verge’s zahtjevi za intervju.)

Neki članovi niše insistiraju da su njihove kulinarske namjere čiste. „Na internetu počnete da viđate sve ove lude kanale za kuvanje i recepte, i pomislite, kako bi bilo napraviti ovo? Tako da sam bila zaista zainteresovana da ih isprobam i da se sama uvjerim,” objašnjava Jane Brain, 27-godišnja tehnička radnica i kuharica za mamce bijesa iz Ontarija, Kanada, sa preko 200.000 pratilaca na svom TikTok nalogu, @myjanebrain. (pitao je Mozak The Verge da zadrži svoje pravo prezime iz razloga privatnosti.)

Najvirusni video snimci Braina uključuju lazanje s ramen rezancima i piletinu pečenu u bundevi, koju je kuhar i TikToker Gordon Ramsay opisao kao “salmonelu za Noć vještica”. Gledaoci su često šokirani kada vide da Brain uzorkuje njene kreacije na kraju svakog klipa. „Uvek volim da dajem [the recipes] probaj,” nastavlja Brain, koja snima i glumi u većini svojih TikToksa sa svojom kreativnom partnericom i najboljom prijateljicom Emom. “Mislim da je pošteno da sam prosudim.”

Drugi tvrde da namjerno traže strašne recepte u pokušaju da izazovu sebe i vide može li njihova kulinarska stručnost poboljšati krajnji proizvod. Liz i njen 30-godišnji partner Zach – koji je takođe pitao The Verge da sakriju svoja prezimena iz razloga privatnosti — imaju više od 50.000 pratilaca na zajedničkom nalogu, @packagedfoodgourment; njihovi najviralni video snimci uključuju njihove pokušaje da rekreiraju najgore ocijenjeni mac i sir na Yummlyju i najgore ocijenjeni francuski tost na AllRecipies.com.

“Neki od [the recipes] veoma su polarizirajuće,” kaže Liz, koja je primijetila da mnogi od najlošije ocijenjenih recepata na internetu imaju mješavinu recenzija s jednom i pet zvjezdica. „Nekako sam pomislio: ‘Gdje je istina? Što se ovdje događa?’ Hteo sam da vidim da li su zaista tako loši.”

Prema mišljenju stručnjaka, stvaranje sadržaja koji izaziva bijes kod gledalaca ima smisla u ekonomiji zasnovanoj na pažnji. „Kada listamo postove na društvenim mrežama, mislim da postoji nešto u negativnosti i boli što bi moglo bolje privući našu pažnju“, objašnjava Steve Rathje, postdoktorski istraživač psihologije na Univerzitetu New York koji se fokusira na društvene mreže, političku polarizaciju i dezinformacije. Ranije je objavio rad o načinu na koji jake emocije poput bijesa i mržnje predviđaju i pokreću viralnost objava na društvenim mrežama.

“Društveni mediji možda stvaraju perverzne poticaje za stvaranje polarizirajućeg sadržaja,” dodao je Rathje, “jer je to vrsta sadržaja koja privlači pažnju na internetu.”

Međutim, nije lako privući pažnju dosljedno tokom vremena, a umjetnost držanja gledatelja uključenih u svaki recept može uključivati ​​dug i naporan rad. Betchik je proveo čak pet sati navlačeći grožđice na sirove špagete ili čak dane zamrzavajući listove špageta.

Smatraju da su otkrili recept za viralni uspjeh: uništavanje recepata koje gledaoci drže do srca. “Koristeći hranu koju bi ljudi možda povezivali sa svojim djetinjstvom i stvarno gadno gadili – ljudi će se jako uznemiriti zbog toga”, objašnjava Betchik. Smrznuti špageti, na primjer, korišteni su kao “hljeb” u verziji PB&J sendviča u kojem je žele zamijenjen majonezom. Video snimak koji je Betchik napravio od toga je pregledan preko dva miliona puta. „Trudim se da ne pravim stvari koje ne bih želeo da jedem“, dodaje Betčik, koji pojede otprilike 60 posto njihovih kreacija, a ostatak pokušava kompostirati ili ponovo iskoristiti. “Ali ponekad pređem tu granicu.”

Brain se takođe protivi rasipanju hrane – ona svoje uspešne recepte često nosi prijateljima i porodici, koji se sada raduju njenom snimanju spotova – iako to nije lak zadatak izbeći. „Bilo je nekoliko recepata sa kojima sam se definitivno mučila“, kaže ona. U nekim video snimcima, poput njenog ismijanog isječka za piletinu od bundeve ili njene quesadille u jednoj tavi, Brainin izraz lica izgleda napet kada proba hranu. “Mislim da gledaoci mogu vidjeti izraz mog lica kada prinesem viljušku ustima.”

Čini se da takvi trenuci sljedbenicima mamca bijesa donose veliku radost. Ostavljaju komentare izražavajući svoje oduševljenje katastrofalnom hranom, označavaju prijatelje i druge influensere, ili se rugaju i ismijavaju same influensere. Zach i Liz naveli su sve, od njihovog kanadskog akcenta do njihovog izgleda, kao razloge zbog kojih su njihovi gledaoci ogorčeni. Njihovi odjeljci komentara preplavljeni su bijesom oko svega, od kulturne hegemonije američke palačinke do kritika njihovih izbora u kuhinji. „Ideja je da se isproba recept kakav jeste“, kaže Zach, koji je često frustriran takvim napadima. “Dakle, nekako promašuju poentu videa.”

Kuvari su čak ustupili mjesto užasnoj ekonomiji hrane na TikTok-u, u kojoj drugi influenseri spajaju videozapise kuhara koji mame bijes kako bi privukli vlastite poglede. Betchikove video zapise su spojili TikTokeri kao što su @sashaandnate, @ethagoat._ i @chubby_hoochie — kreatori koji su stekli veliki broj pratilaca reagujući na šokantne videozapise, uključujući i one kuhara mamca bijesa. „Tim ljudima treba neko na koga će reagovati“, kažu.

Stručnjaci poput Rathjea, međutim, nisu uvjereni da je promjena kulinarske TikTok vibracije dobra stvar. „Ljudi se zaustavljaju i obraćaju pažnju na negativan sadržaj jer je to kao da stanu da gledaju saobraćajnu nesreću – ne možete da skrenete pogled“, dodao je. “To bi moglo biti dobro za influensere da nauče, ali mislim da je to donekle loše za svijet.”

Betchick, u međuvremenu, ne misli da je sadržaj zasnovan na mržnji negativan sve dok je njegov fokus na nečemu poput hrane. “Mislim da ljudi koji jednostavno gledaju moje video zapise mogu pronaći radost u količini mržnje koju osjećaju”, kažu. „Mogao bih i da im pružim tu uslugu.”

To je osjećaj koji Brain može zaobići. Iako sebe ne vidi kao kuvara za mamce bijesa – tvrdi da su njeni pokušaji kuhanja ozbiljni – iz prve ruke uvjerila se koliko sadržaja se može proizvesti iz jednog sumnjivo izvršenog recepta. Korištenje trenda za finansijsku dobit, u njenim očima, pametan je potez – sve dok su oni koji se usude loše kuhati spremni na komentare mržnje.

„Ako je vaš cilj striktno da zaradite što više novca – i ako su mržnja i ljutnja način da to učinite – onda mogu potpuno shvatiti zašto to ima smisla,” kaže Brain. “Svakom svoje s tim.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.