Vijesti

Zagađenje klime Amazona postaje sve gore

Emisije gasova staklene bašte Amazona su prošle godine naglo porasle uprkos naporima kompanije da se proda kao lider u klimatskim akcijama. Njegove emisije ugljičnog dioksida porasle su za 18 posto u 2021. u odnosu na 2020., prema posljednjem izvještaju o održivosti.

Amazon je prošle godine proizveo 71,54 miliona metričkih tona ekvivalenta ugljičnog dioksida, otprilike onoliko zagađenja koliko bi 180 plinskih elektrana moglo ispumpati godišnje. Ovo je druga godina zaredom da je zagađenje klime Amazona poraslo dvocifreno otkako je dao klimu i počeo javno izvještavati o svojim emisijama 2019. godine. U poređenju sa tom godinom i 2021., zagađenje CO2 kompanije je zapravo poraslo za nevjerovatnih 40 posto .

Još 2019. godine, tadašnji izvršni direktor Jeff Bezos najavio je da kompanija planira dostići neto nultu emisiju ugljičnog dioksida za svoje poslovanje do 2040. Nažalost, takva vrsta obećanja omogućava kompanijama da se izvuku s nekim obmanjujućim računovodstvom ugljika. Oni mogu težiti dostizanju “neto-nulte” emisije ili tvrditi da su “ugljični neutralni” kupovinom karbonskih kompenzacija koje bi trebalo poništiti utjecaj njihovih emisija kroz navodno ekološke projekte. To obično uključuje sadnju drveća, zaštitu šuma ili promoviranje čiste energije. Ti pomaci, međutim, obično ne rezultiraju smanjenjem u stvarnom svijetu CO2 koji zagrijava planetu koji se nakuplja u našoj atmosferi.

Amazon je 2019. godine suosnivao inicijativu pod nazivom “Climate Pledge” kako bi angažovao druge kompanije da preuzmu slične obaveze za smanjenje CO2 i “neutralizaciju” zaostalih emisija uz “vjerodostojne” naknade. Ali značajan uticaj na klimu dolazi samo od toga da se kompanija oslobodi velike većine svog zagađenja, ako ne i eliminiše sve svoje emisije.

Amazon ne daje dobar primjer za to – uprkos najboljim PR naporima kompanije. Kako bi smanjio svoju rastuću apsolutnu emisiju ugljika, Amazon ukazuje na laskaviju brojku u svom izvještaju o održivosti. “Fokus ne bi trebao biti samo na ugljičnom otisku kompanije u smislu apsolutne emisije ugljika, već i na tome da li smanjuje svoj intenzitet ugljika,” kaže se u izvještaju.

Amazon kaže da je smanjio svoj “intenzitet ugljika” za malu cifru – 1,9 posto – što znači da je emisija koju proizvode za svaki dolar prodane robe blago pao. Ali ova metrika također može dovesti u zabludu jer se ta smanjenja intenziteta ugljika lako brišu kada poslovanje kompanije raste.

Upravo to se dogodilo u Amazonu. “Dok radimo na dekarbonizaciji naše kompanije, Amazon ubrzano raste. Povećali smo naše poslovanje neviđenim tempom kako bismo pomogli da zadovoljimo potrebe naših kupaca kroz pandemiju”, navodi kompanija u svom izvještaju o održivosti. Drugim riječima, Amazon je napravio ubistvo tokom pandemije COVID-19 kako je e-trgovina porasla – a Amazonovo zagađenje raslo je zajedno s njegovim profitom.

Sve ovo pokazuje zašto je važno sagledati cjelokupni ugljični otisak kompanije kako bi se utvrdilo da li zapravo sveukupno smanjuje emisije. Da stvari budu još gore, brojke koje Amazon izvještava vjerovatno su nedovoljne količine zagađenja za koje je gigant e-trgovine zaista odgovoran jer – za razliku od nekih drugih kompanija, uključujući Target – Amazon ne uključuje emisije koje proizlaze iz proizvodnje mnogih proizvode koje prodaje.

I dok je praćenje emisija ugljičnog dioksida važno za rješavanje klimatske krize koja izaziva razorne toplinske valove, suše, šumske požare, oluje i druge katastrofe – ono ne bilježi cijeli spektar problema povezanih s Amazonovim skladištima pečuraka i svim onim smješljivim- suočeni dizel kamioni koji vrše isporuke. Godinama su mnoge zajednice u kojima Amazon gradi skladišta prozivale kompaniju zbog unošenja više smoga, čađi i buke u svoje susjedstvo. Ovaj najnoviji izvještaj pokazuje da Amazon ima još dug put da spriječi svo zagađenje koje stvara.

Leave a Reply

Your email address will not be published.