Vijesti

Waymo je dizajnirao nove funkcije za poboljšanje AV pristupa za putnike sa invaliditetom

Waymo uvodi niz novih funkcija dizajniranih da svoju flotu autonomnih taksija učine dostupnijom putnicima sa oštećenjem vida i drugim invaliditetom.

Nove karakteristike će sigurno privući pažnju kada počnu izlaziti na ulice. Oni uključuju prikazivanje inicijala vozača na kupoli na krovu kao vizuelni način da se identifikuje vozilo koje im je dodeljeno na skoro srednjoj udaljenosti. Na ekranu se prikazuje korisnički prilagodljivi “Car ID”, koji se sastoji od dva slova u boji koja se mogu konfigurirati putem Waymo aplikacije.

Još jedna karakteristika nudi navigaciju skretanje po skretanje da vodi vozača na najprikladnijoj stazi do robotaksija koji ga čeka, koristeći podatke o trotoarima, pješačkim prijelazima i drugim karakteristikama terena kako bi se osigurala najprikladnija ruta.

Waymo

Kompanija u vlasništvu Alphabeta, koja je 2015. godine prvi put javno demonstrirala jedno od svojih autonomnih vozila s muškarcem sa oštećenim vidom na vozačkom sjedištu, kaže da su nove karakteristike razvijene kao dio Waymoovog učešća u prvom inkluzivnom dizajnu američkog Ministarstva transporta Challenge. I dok kompanija nije pobijedila u izazovu (ta čast je pripala Univerzitetu Purdue), Waymo je odlučio da ugradi nove funkcije u svoju uslugu Waymo One za slanje vozila koja trenutno radi u Arizoni i Kaliforniji.

“Pobjeda bi bila lijepa,” rekao je Kevin Malta, menadžer proizvoda u Waymu koji je vodio razvoj ovih funkcija. Ali “izgradnja ovih karakteristika je uvijek bila primarni cilj.”

Još jedna zanimljiva karakteristika je namijenjena putnicima sa oštećenjem vida. Kako bi se osiguralo da uđu u pravo vozilo, Waymo AV će emitovati jedinstveno melodijsko zvono koje će im pomoći u usmjeravanju. Malta je rekla da je rad sa zagovornicima iz zajednice slijepih i slabovidnih pomogao u razvoju proizvoda koji bi bio koristan vozačima, a istovremeno imajući na umu loše posljedice zagađenja bukom i agresivnog trube.

“U našem testiranju, mnogim vozačima se to zaista dopalo,” rekao je Malta. “Da ne spominjem da automobilska sirena može biti malo kakofonična. I tako je bilo eufonično moći koristiti ovu melodiju umjesto toga. Zato što nismo hteli da povećamo zagađenje saobraćajnom bukom.”

Posljednja karakteristika koju će Waymo predstaviti je kompas za udaljenost do automobila koji je dizajniran da pomogne vozačima da pronađu svoje vozilo na mjestima gdje GPS može biti nepouzdan. Namijenjen je da dopuni funkciju navigacije skretanje-po-skretanje, kojoj nedostaje preciznost da usmjeri vozače prema određenom točno određenom mjestu i može izgubiti svoju korisnost kako se vozači približavaju svom vozilu.

Autonomna vozila su dugo smatrana rješenjem za mnoge transportne probleme s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom. Ali odsustvo ljudskog vozača i niz prekršenih obećanja drugih tehnoloških kompanija koja obećavaju rješenja, ostavili su neke putnike skeptičnima da AV-ovi zaista mogu pomoći u poboljšanju pristupačnosti na smislen način.

Troškovi i poteškoće u postavljanju vozila pristupačnih za invalidska kolica (WAV) velika su prepreka za AV industriju, ali Waymo je tu postigao određeni napredak. Prema nedavnom izvještaju Komisije za javne komunalne usluge Kalifornije, Waymo je prijavio isporuku 11 ručnih WAV putovanja u San Francisku tokom posljednjeg izvještajnog perioda. (Putovanja su završena konvencionalnim vozilima, a ne Waymovim autonomnim vozilima, sa vožnjama uređenim na aplikaciji kompanije Waymo One, rekao je portparol.) Kompanija je također izvijestila da je obavila 1.518 putovanja sa omogućenim funkcijama pristupačnosti, što je, kako je glasnogovornik rekao, indikacija „snažnog usvajanja“.

Waymo želi da se izdvoji od tehnološke industrije radeći u direktnoj saradnji sa zagovornicima invalidnosti, uključujući poglavlje Svjetionik za slijepe i slabovidne u San Franciscu, navodi Malta. Nadamo se da će, uključivanjem putnika sa invaliditetom direktno u proces dizajna i testiranja novih funkcija, kompanija pomoći da se potvrdi da će njeni AV uređaji pomoći u poboljšanju pravičnosti u transportu na duge staze.

“Možda ne postoji ljudsko biće na prednjem sjedištu,” dodao je, “ali nismo izgubili ljudski dodir u iskustvu.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.