Vijesti

Verge-ovi omiljeni načini za ublažavanje stresa

Bilo je to zaista stresnih nekoliko godina. Svi smo živjeli kroz pandemije (množina!), političke preokrete, ekonomsku grozotu – kako to kažete. A tu se ni ne pominje normalan pritisak posla i porodice. Pa kako se nosite?

Pitali smo osoblje The Verge da nam daju do znanja kako se nose sa anksioznošću i pritiscima života u današnjem svijetu (uključujući potrebu da svakodnevno pišu o ovim problemima). Dobili smo razne odgovore, od trčanja i meditacije do čupanja korova i pravljenja lančane pošte.

Drugim riječima, evo kako neki od nas ovdje The Verge osloboditi naš stres. Možda će vam jedna od ovih uspjeti – ili nam možete javiti bilo koju strategiju koja vam je uspjela.

U vrtu

Becca gleda kako vrt raste.
Fotografija ljubaznošću: Becca Farsace

Nema apsolutno ništa bolje nego pojesti prvi paradajz koji ste ikada uzgojili. Ne samo da će to biti najslađi, najsvježiji paradajz koji ste ikada jeli, već će biti i proizvod mjeseci gledanja kako nešto raste, raste i raste.

Volim baštovanstvo (à la Oprah „Volim hleb”), i već četvrtu godinu zaredom, posadila sam patlidžane, paradajz, beli luk i čitav niz začinskog bilja u svom malom dvorištu u Bruklinu. Zapravo, moj vrt je glavni razlog zašto ne mogu raditi od kuće. Provešću ceo dan tamo opsednut svojom magičnom zelenom tvrđavom. I dok mislim da većina ljudi gleda u biljke i vidi zelenu stvar koja je predodređena za suhu smrt, moje iskustvo me je naučilo da je sve što je potrebno za uzgoj uspješne bašte gledanje YouTube videa i zalijevanje. Ne šalim se — Plant Tube vas pokriva, i otkrio sam da mi plijevljenje vrta često dozvoljava i da otkinem svoj um. — Becca Farsace, viši producent

Iznajmljujemo malu kuću u nizu koja ima vrlo mali vrt ispred sebe. (Kada kažem mali, mislim na dvije mrlje zemlje, svaka veličine tipične njujorške kupaonice.) Pošto nikada nisam imao strpljenja da se bavim sadnjom, zalivanjem i košenjem trave, nedavno sam iščupao svu travu i drugi korov koji je tamo rastao i pokušao da posadi neke grančice bršljana u nadi da će rasti, napredovati i pružati lak za održavanje, ali lep na pogled kao pokrivač.

Pa, sredina je ljeta i zemlja je zaista prekrivena — ne bršljanom (koji daje sve od sebe) već korovom. Mnogo i puno korova, sve se pojavljuje kao magija oko pet minuta nakon što počne da pada kiša. Bol u vratu, zar ne? Ali, što je smiješno, otkrio sam da je proces izlaska i čupanja korova kako bi se očistio put za rast bršljana, pa, vrlo zadovoljavajući. Radim nešto što (a) treba da se uradi, (b) ne zahteva nikakvu pravu moć mozga (osim onoga što je potrebno da se razlikuje korov od biljke bršljana), i (c) pomaže mi da se malo opustim pare izvlačeći taj prokleti korov iz zemlje. Odlična terapija, sve rečeno. — Barbara Krasnoff, urednica recenzija

Chain mail

Zglob sa narukvicom od lančanika

Kaitlinina lančana narukvica je umirujuća za izradu i lijepa je za nošenje.
Fotografija ljubaznošću: Kaitlin Hatton

Ne postoji normalan način da predstavim svoj hobi oslobađanja od stresa, pa neću ni pokušati. Nedavno sam počela da pravim nakit i odeću od lančića. Da, lančanu poštu, kao u onome što su vitezovi i drugi ratnici koristili kao zaštitu u Ye Olden Days. Iskreno mogu reći da godinama nisam bio ovako opušten.

Ovaj hobi spada u veću kategoriju pravljenja stvari, bilo da se radi o nakitu ili odjeći općenito, ali postoji nešto u strpljenju koje dizajni lančića zahtijevaju što smiruje moje brige. Ulazim u gotovo meditativno stanje dok radim na obrascima, i dobar je osjećaj vidjeti napredak koji ostvarujem dok idem. Počeo sam s kompletom od Chainmail Joea prije nego što sam u potpunosti prepustio svoj dizajn. Bavim se ovim tek nekoliko sedmica, a već sam napravila toliko nakita. Ali sada se približavam svojoj prvoj verižici – baš na vrijeme za renesansni sajam, također. Za izradu metalne odjeće potrebno je apsurdno mnogo sati, naučio sam, ali to vrijeme brzo prođe jer je tako opuštajuće. — Kaitlin Hatton, voditeljica publike

Krećite se i meditirajte

Viktorija Song na maratonu u Njujorku

Viktorija na NYC maratonu.
Foto: Zlata Ivleva

U trenucima velikog stresa jedino što mi zaista pomaže je vježbanje. Za mene to uglavnom znači trčanje, ali svaka vrsta tjelesnog pokreta funkcionira. Joga, trening snage, veslanje, lijepa duga šetnja, pješačenje vikendom, plivanje u bazenu – sve što me tjera izvan mog preaktivnog mozga u tijelo. Nikada nisam vibrirao s aplikacijama za meditaciju ili vođenim disanjem, ali sama vježba je meditativna. Vaš jedini pravi fokus je sljedeća milja, sljedeće ponavljanje ili sljedeći protok. Zadovoljstvo je vidjeti sebe kako postajete jači, a svakako vam zatvaranje prstenova daje pojačanje dopamina.

Protekle tri godine su bile najstresnije u mom životu, ali sva ova vježba znači da sam u najboljoj formi u kojoj sam ikada bio. Izbori 2020.? Trčao sam 20 milja sedmično, dizao tegove svaki drugi dan, radio 30-minutni tok joge ujutru i šetao nakon večere. Nakon što mi je mama umrla krajem prošle godine, glavna stvar koja me je održala bio je trening za polumaraton. Kad god bih se osjećao tužan ili preopterećen, mogao sam jednostavno izaći i trčati 10 milja. To nije okončalo moje tugovanje, ali mi je dalo prijeko potreban odmor od toga.

Znam da mnogi ljudi na vježbanje gledaju kao na veliki posao, ali Elle Woods je bila u pravu. Vježba vam daje endorfine, endorfini vas usrećuju, a ja nemam želju da ubijem svog supružnika. — Victoria Song, recenzent

Moj omiljeni način da se opustim, možda kontraintuitivno, je odlazak na dugo trčanje. Subotnja jutra su sveta, kada često trčim više od osam milja. Moja omiljena ruta je pješačenje od 10 milja koje me vodi na lokalnu stazu s povećanjem visine od više od 1300 stopa, prema aplikaciji Fitness na mom iPhoneu.

Bez obzira na razdaljinu, dugo trčanje mi daje vremena i prostora da procesuiram sve što mi se vrti u mozgu, a potreba da se fokusiram na svaki pojedinačni korak drži me u sadašnjosti. Kada dođem kući, možda ću biti iscrpljen, ali obično ću biti mnogo manje pod stresom nego kada sam prvi put izašao. — Jay Peters, pisac vijesti

Moj način da se nosim sa stresom je potpuno offline. Kad mogu, to znači ići na planinarenje. Nije bitno da li samo hodam zemljanom stazom pored svoje kuće ili hodam od sedam milja kroz svoj omiljeni sistem staza. Prisiljavanje sebe da se koncentrišem samo na hodanje, a ne na ekran ili internet čini čuda koliko se osjećam preplavljeno. I dok se možda još uvijek brinem zbog čega sam pod stresom, nema Slack poruka, tvitova o groznim stvarima ili bilo čega drugog što bi tome dodalo (bilo zato što sam u području bez usluge i bukvalno mogu’ da ih vidim ili zato što ne mogu provjeriti svoj telefon a da se ne spotaknem o balvan ili kamen).

Ironično, moja druga metoda za ignoriranje interneta je vrlo visokotehnološka – uključuje pričvršćivanje VR slušalica na lice i igranje Beat Saber. Iako mislim da moj Quest 2 tehnički može pristupiti web stranicama, lako ih je zanemariti kada je alternativa plesati dok mašući laserskim mačevima. — Mitchell Clark, pisac vijesti

Trenutno nemam naviku, ali sam u prošlosti koristio Headspace za meditaciju i smatrao ga vrlo pristupačnim i prilagodljivim. Previše sam zabrinut za stil meditacije “sjedi i broji udisaje” pa mi se sviđa što Headspace ima vođene meditacije koje možete raditi dok hodate, vozite se javnim prijevozom ili čak čistite. Možete odabrati dužinu trajanja sesije, tako da se lako uklopiti u naporan dan. I naravno, dobijate gamificirano uzbuđenje produžavanja svog niza svaki dan kada meditirate. To je definitivno aplikacija koju treba isprobati ako se osjećate kao neuspjeh meditacije kao ja. — Allison Johnson, recenzent

Dok su se moje kolege već dotakle vježbanja, još uvijek osjećam potrebu da podijelim koliko mi pomaže i kod stresa (kada ne dozvolim da me lijenost i inercija prevladaju). Konkretno, nedavno sam otkrio koliko mi pomaže konzistentno istezanje svaki dan. Pronašao sam neke tehnike istezanja i poze od @movementbydavid na Instagramu, i to mi je pomoglo da napravim novu mini rutinu za rad na nekim od mojih ličnih problematičnih tačaka. Kada sam u svom najboljem izdanju, ove svakodnevne vežbe nadograđujem trčanjem i/ili treningom snage kod kuće. Moje rutine su prilično jednostavne, ali su više nego dovoljne da mi mišiće pokrenu, a nakon toga se uvijek osjećam mnogo bolje. Euforično stanje nakon treninga je stvarno i pomaže mi da se osjećam fokusirano i raspoloženije. Sjajan je osjećaj ostvariti poboljšanja s vremenom, a posebno je sjajno dobiti taj dobar osjećaj mišića gotovo svaki dan – za razliku od osjećaja mišića samo kada postoji bol ili ukočenost.

Kažem sebi da je konzistentnost bolja od intenziteta, a kada odradim dobru sedmicu treninga, nivo stresa je bolje držati pod kontrolom. — Antonio G. Di Benedetto, pisac, trgovac

Samo reci ne

Kalkulator zapaljen, prikazuje “I Quit” na svom napuknutom ekranu.

Prestanite raditi ono što vas stresira.
Ilustracija Alex Castro / The Verge

Ponavljajte za mnom: “Odustao sam.”

Još jedno: “Ne.”

Gledajte, mnogi od nas žele usrećiti druge ljude, preopterećujemo se i onda stresiramo zbog toga. Jednostavan način da prestanete da se toliko stresirate je da prestanete da radite stvari koje vas opterećuju. Vjerovatno se to nedavno dogodilo! Mislim da smo to nazvali Velika ostavka? U svakom slučaju, kao Danas u Tabs pisac Rusty Foster voli da kaže: “Uvijek možete odustati.”

Osim toga, ne morate reći da na stvari. Možete taktično reći ne, ako tako odlučite, ali “ne” često funkcionira samo po sebi.

Dakle, trebate oslobađanje od stresa? U redu. Šta zaista treba da uradite? Šta možete reći ne? Ostavite meditaciju i piće za opuštanje ljudima koji žele ostati u trci štakora. Dajte sebi više slobodnog vremena za sanjarenje.

Oh, naravno, možete biti čestiti i ogorčeni ako tako odlučite. Ali znaš ko je zapravo sretan? Lizalice i odbijanci. — Elizabeth Lopatto, viši reporter

Leave a Reply

Your email address will not be published.