Vijesti

TikTok je pretvorio “dabloon” mačji mem u polufunkcionalno gospodarstvo

Šetate šumom kada vam priđe mačka. “Ovdje nije bezbedno”, kažu oni, tražeći da ih otpratite do njihove kuće. Po dolasku u divnu kič kabinu dobijate zdjelu toplog gulaša, debeli kaput i mač koji će vas zaštititi od vanjskih opasnosti. Platite mački četiri “dabloona” i odvažite se napolje da nastavite svoje putovanje.

Ne, ovo nije novo Elder Scrolls igra — to je najnoviji virusni trend koji je zahvatio TikTok, koji je vidio da se niša u šali brzo proširila u impresivno iskustvo igranja uloga u roku od nekoliko dana.

Zbunjen? Dopusti mi da objasnim:

Korisnici TikTok-a uspjeli su stvoriti punu zajednicu za igranje uloga zasnovanu na ekonomiji koja je u kolapsu iz… ovoga.
Slika: KnowYourMeme

Prema KnowYourMemeVremenska oznaka korisnika, slika mačke sa ispruženom šapom, objavljena je na stranici catz.jpeg na Instagramu u aprilu 2021., zajedno s pogrešno napisanim natpisom „4 dabloons“. S obzirom na prirodu „mačke + internet“, ova slika je neizbježno našla put na TikTok-u, gdje je do oktobra ove godine evoluirala u mem sa četiri panela. Mem, koji prati format korisnika koji se pretvara da je rekla mačka koja nudi robu u zamjenu za navedene dabloone, zatim je postao viralan 19. novembra nakon što je TikTok korisnik @eblxxdyblxxd objavio vlastitu varijantu gega.

Iako je riffed na uobičajene video igre tropa, ovaj meme očito nije bio zamišljen kao prilika za igranje uloga u to vrijeme. Ali onda su neki korisnici umjesto toga okrenuli šalu poklon korisnik četiri dabloona. A onda su ljudi počeli da vode evidenciju o svom novcu kao da je bili prava igra.

Meme s četiri ploče u kojem mačka nudi korisniku gulaš u zamjenu za 'dabloons'
Dabloontok je u početku bio popunjen samo ovakvim memovima sa četiri panela.
Slika: @eblxxdyblxxd

Mačke su postale trgovci, pomažući umornim putnicima (to ste vi) na opasnom putovanju. Korisnicima su oteli njihovu izmišljenu valutu od strane nevaljanih lopova. Roba poput oružja i pasa čuvara ubrzo je postala dostupna za kupovinu kako bi korisnici zaštitili svoje bogatstvo, a Dabloonionaire vas je lijepo nagradio za dovršavanje njihovih zadataka. Postoje čak i dabloon lutrije i dabloon poreska uprava. Format meme-a sa četiri panela se od tada proširio i uključuje detaljno uređene video zapise, a stvoreni su čitavi računi koji se pretvaraju da su trgovine, sjedišta mafije i vladini nadzornici.

Trend je u potpunosti kreirala TikTok-ova korisnička baza, a ne sama aplikacija, iako se oslanja na svoj algoritam za isporuku naizgled nasumičnih događaja potencijalnim učesnicima. Ovi videozapisi i slajd šou slika dominirali su feedovima svih koji su uhvaćeni u DabloonTok algoritmu i prikazani su u odjeljku za komentare svakog videozapisa, dok korisnici ljubazno plaćaju fiktivnu valutu da jedu fiktivnu hranu, ostanu u fiktivnom krevetu i priznaju poraz kada su fiktivno napadnuti od strane fiktivnih razbojnika.

Još uvijek s nama? Dobro. Bez obzira na njegovo porijeklo, nijedan račun ili grupa se ne može smatrati jedinstvenom pokretačkom snagom onoga što je ovaj mačji mem od tada postao (i nastavlja da se razvija).

Potpuno organska, polufunkcionalna virtuelna ekonomija nastala je kada su ljudi počeli da prate svoje kupovine i raspoložive finansije putem tabela i beležnica. Prije dvije noći vidio sam brojne biltene „najboljih vijesti“ u kojima su mačji dopisnici izvještavali o padu vrijednosti dabloona, nazivajući i sramoteći račune korisnika koji „daju“ neodgovorne iznose fiktivne valute. Saveti su formirani da regulišu tržište, a sada se formiraju tajne kapitalističke pobune protiv dablona kako bi se srušio sistem. I sve se to dogodilo u roku od samo tri dana.

Evolucija trenutnog virusnog trika TikTok-a je nejasno počela da odražava stvarne događaje izvan platforme – naime tekuću finansijsku krizu i krah tržišta kriptovaluta. Ovo je vjerovatno nenamjerno, proizilazi iz toga što su finansijski pismeni korisnici gradili na objavama koje odaju nerazumne količine lažnjaka, ali je zabavno uspjelo da simulira pravu finansijsku katastrofu bez ikakvog diskursa. Korisnici se jednostavno poigravaju sa svim mogućim prilikama koje se pojavljuju na njihovom TikTok feed-u, čineći trend neobično nevinim u poređenju sa bijesom koji se javno izbacuje s obje strane stvarnog ekonomskog pada.

I to je poenta, zar ne? Igranje uloga na društvenim mrežama daleko je od novog. Sajtovi poput Facebooka, Myspacea i Livejournala mogli bi se prilagoditi za igranje uloga gotovo bilo čega, stvarajući kolaborativne priče o „pričaj vlastitu avanturu“ oko centralizirane teme koja omogućava korisnicima da igraju ulogu u izmišljenom, polufunkcionalnom društvu bez ikakvih stvarnih reperkusije. Drama, ali bez drama. Sve što je platformi zaista bilo potrebno da olakša ovu nišnu aromu bijega bile su dvije karakteristike: mogućnost javne interakcije s objavama i drugim korisnicima i sredstvo za izolaciju aktivnosti unutar grupa, stranica ili pododjeljaka.

S obzirom na to da TikTok-u nedostaje potonji kvalitet, osim što je video-prva platforma, trebalo je biti nevjerovatno teško za ovu vrstu aktivnosti. Pa ipak, TikTokov algoritam je jedinstveno omogućio masovnu igru ​​– onu gdje sama platforma kontrolira koliko često igrate. Korisnički generirani sadržaj kontrolira šta će vam se dogoditi, a vi kontrolirate u kojoj mjeri želite da se igrate. Ovo je kulturni fenomen koji se ne bi mogao dogoditi na drugim platformama društvenih medija. To je samo čista, besmislena zabava.

Komentari preuzeti sa tiktok-a koji prikazuju korisnike koji komuniciraju kao u fantastičnoj igrici igranja uloga.

Bez centraliziranog čvorišta za objavljivanje, korisnici TikTok-a samo igraju ulogu specifičnog iskustva iz datog videa unutar njegovog odjeljka za komentare.
Slika: TikTok

Barem za sada. TikTok trendovi imaju tendenciju da umiru onoliko brzo koliko se pojavljuju zbog toga koliko se brzo sadržaj širi platformom, ali uživam u ovom ponovnom oživljavanju igranja uloga na društvenim mrežama dok traje.

Izvan svog fantastičkog dabloon feuda, osjećam se umorno od trenutnih platformi društvenih medija: umorio sam se od Twitterove klikarske atmosfere i suprotstavljenih ličnosti. Tumblr ima mnogo manju aktivnu zajednicu nego u svom vrhuncu, i budimo iskreni, niko nije stvarno korištenje Facebooka za više druženja. Gledanje koliko su korisnici TikTok-a bili željni da se odmah uključe u ovaj gag može ukazivati ​​na oživljavanje igranja uloga na društvenim mrežama, što nije potpomognuto rastućom mejnstrim popularnošću etabliranih sistema za igranje uloga kao što su Dungeons & Dragons. Možda je “gamifikacija” društvenih medija ono što je potrebno da se očuvaju.

Leave a Reply

Your email address will not be published.