Vijesti

Spotify, Basecamp i Deezer traže od evropskih regulatora da se obračunaju sa Appleom

Spotify i grupa evropskih kompanija pozivaju Evropsku komisiju da preduzme “brzu i odlučnu akciju” protiv Applea zbog onoga što opisuju kao antikonkurentske prakse koje su ometale njihovo poslovanje.

Pismo, koje su također potpisali Basecamp, Deezer i još pet drugih, uglavnom se fokusira na App Store. Kaže da im Apple postavlja “vještačke prepreke” na putu, naplaćuje “prekomerne” naknade i usput pravi “kapricne promjene” pravila.

“[The European Union] moraju djelovati brzo jer je svaki dan koji prođe gubitak za inovacije i dobrobit evropskih potrošača”, pišu kompanije.

Skoro dvije godine kasnije, Komisija tek treba da završi istragu

Spotify već godinama odbija Appleovu nepopustljivu kontrolu nad App Storeom. Kompanija je podnijela tužbu protiv monopola u Evropi još 2019. godine, rekavši da Appleova pravila guše inovacije i štete potrošačima višim cijenama i lošijim iskustvima kada su u pitanju aplikacije za striming muzike.

Evropska komisija stala je na stranu Spotifyja u svojim početnim nalazima iz 2021. godine, napisavši da je Apple “zloupotrebio svoju dominantnu poziciju” u distribuciji muzičkih aplikacija. Ali skoro dvije godine kasnije, Komisija tek treba da završi svoju istragu ili zahtijeva promjene od Applea.

Čini se da Spotify i druge kompanije sada šalju ovo pismo u nadi da će nagovoriti odluku dok je DMA u fazi implementacije. Ako bude određen kao čuvar vrata, Apple bi morao da se pridržava zahtjeva DMA do marta 2024. Grupa kompanija poziva na “brzu odluku”, rekavši da će se navodno antikonkurentsko ponašanje “nastaviti” sve dok Apple ne bude primoran da izvrši promjene .

Apple nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar.

Žalbe kompanija se odnose na nekoliko ograničenja koje Apple postavlja oko iOS-a i App Store-a. Apple zahtijeva da se sve iOS aplikacije poslužuju putem vlastitog izloga, gdje su kompanije općenito dužne da predaju 15 do 30 posto prihoda od digitalnih kupovina. Apple ograničava mogućnost proizvođača aplikacija da informišu svoje kupce o jeftinijim opcijama na drugim mjestima, što kompanije poput Spotifyja stavlja u teško mjesto, predajući značajan iznos prihoda operateru konkurentskog servisa za strimovanje muzike Apple Music.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *