Vijesti

Rivian izvještava o više gubitaka u drugom kvartalu 2022

Rivian, živahna kompanija za električna vozila koju podržavaju Ford i Amazon, prijavila je neto gubitak od 1,71 milijardu dolara u drugom kvartalu 2022. na osnovu 364 miliona dolara prihoda. To je znak da Rivianovo novo poslovanje s električnim vozilima ubrzava, iako sporo u poređenju sa prethodnim kvartalom u kojem je Rivian prijavio neto gubitak od 1,59 milijardi dolara na osnovu 95 miliona dolara prihoda. Ipak, kompanija je nadmašila očekivanja Wall Streeta u pogledu prihoda za oko 26 miliona dolara.

Izvještaj o zaradi je također bio pokazatelj da Rivian još uvijek ima put prije nego što ispuni svoje obećanje da će preokrenuti automobilsku industriju s prekrasno dizajniranim kamionima i SUV-ovima s avanturističkim temama bez emisija. Proizvođač automobila je rekao da očekuje da će potrošiti dodatnih 700 miliona dolara u gotovini prije kraja godine.

Izvještaj o zaradi dolazi nakon pozitivnog ažuriranja proizvodnje u kojem je Rivian rekao da je proizveo 4.401 vozilo tokom tromjesečnog perioda, što je povećanje od 72 posto u odnosu na prethodni kvartal, i isporučilo 4.467 vozila, što predstavlja povećanje od 267 posto. Kompanija nije ponudila kvar između R1T kamiona i svog električnog kombija za dostavu (EDV) koji se proizvodi za Amazon. (Isporuke R1S SUV-a su odgođene do kasnije ove godine.)

Kompanija će i dalje morati da proizvede 18.046 vozila u narednih osam mjeseci ako želi da ispuni svoj cilj od 25.000 proizvedenih ove godine, ili otprilike 9.023 vozila po kvartalu. To neće biti mali zadatak, ali je svakako u domenu mogućnosti. Tokom posljednjeg poziva o zaradama, Rivian je rekao da ima više od 90.000 rezervacija za vozila R1T i R1S. Sada, proizvođač automobila izvještava da se povećao na oko 98.000 rezervacija.

Ipak, kompanija je morala da prebrodi teške vode da bi stigla ovde. Prošlog mjeseca, Rivian je otpustio oko 6 posto od svojih 14.000 zaposlenih, odnosno oko 800 ljudi, navodeći potrebu za smanjenjem troškova kako bi se ubrzao razvoj budućih verzija svojih električnih kamiona i SUV-ova.

Uoči izvještaja o zaradi, Dan Ives iz Wedbusha rekao je da Rivian pokazuje neke znakove poboljšanja. Nakon što je iskusio “velike probleme izvan kapije”, Rivian “počinje pronalaziti svoje morske noge”, napisao je Ajvs u bilješci, dodajući da kompanija ima potencijal “da bude glavna EV uporište u narednoj deceniji”.

Ali nedavno povećanje cijena i vijesti da će revidirani porezni krediti za EV promijeniti krajolik za kupce EV-a, Rivian se trudi da odgovori. Prema novom zakonu o klimi koji su predložili demokrate u Senatu, skuplji EV-ovi (limuzine koje koštaju preko 55.000 dolara za nove automobile i kamioneti i terenska vozila preko 80.000 dolara) ne bi imali pravo na poreski kredit od 7.500 dolara.

Neke konfiguracije Rivianovog električnog kamiona i SUV-a će gotovo sigurno biti preskupe da bi se kvalifikovale za kredit, što bi moglo smanjiti potražnju. Rivian je također povisio cijene na oba svoja modela za 20 posto, što je dovelo do pada cijena dionica i prisililo izvršnog direktora RJ Scaringea da uputi javno izvinjenje.

Kao odgovor, kompanija je poslala e-poruke kupcima i objavila odgovor podrške na svojoj web stranici savjetujući im da potpišu “obvezujući ugovor” prije nego što račun stupi na snagu kako bi zaključali svoj porezni kredit od 7.500 dolara. Ali takođe priznaje da ne može „garantovati podobnost“ za podsticaj.

Rivian izvještava da ima 15,5 milijardi dolara u gotovini. To će biti od velike pomoći proizvođaču automobila ako očekuje još veće gubitke u ovoj godini.

Leave a Reply

Your email address will not be published.