Vijesti

Ralph Nader poziva regulatore da opozovu Teslinih potpuno samovozećih vozila koja su “ubila bez nehata”

Ralph Nader, bivši predsjednički kandidat i nacionalno priznati zagovornik zaštite potrošača, pozvao je savezne regulatore da povuku Teslinu funkciju pomoći vozaču “Full Self-Driving” (FSD), nazivajući njeno uvođenje “jednom od najopasnijih i najneodgovornijih radnji automobila kompanija u decenijama.”

Nader, koji je prvi došao do izražaja objavljivanjem najprodavanije knjige 1965. godine Nesiguran pri bilo kojoj brzinivrlo utjecajna kritika američke automobilske industrije, kaže da Nacionalna uprava za sigurnost saobraćaja na autoputu (NHTSA) mora iskoristiti svoje ovlaštenje za opoziv kako bi naredila da se Teslina FSD tehnologija ukloni sa svakog vozila.

“Pozivam savezne regulatore da odmah djeluju kako bi spriječili sve veći broj smrtnih slučajeva i povreda u nesrećama Tesle iz nehata s ovom tehnologijom”, rekao je Nader u izjavi koju je objavio Centar za sigurnost automobila.

Naderovi komentari posljednji su u sve većem horu glasova koji pozivaju vladu da donese odluku o Teslinom FSD-u, za koji kritičari kažu da pomiče granice onoga što bi trebalo biti dostupno vozačima. NHTSA trenutno istražuje 16 nesreća u kojima su vlasnici Teslinih vozila koji su koristili autopilot udarili u vozila hitne pomoći, što je rezultiralo 15 ozljeda i jednom smrtnom osobom. Većina ovih incidenata dogodila se nakon mraka, pri čemu je softver ignorirao mjere kontrole scene, uključujući svjetla upozorenja, baklje, čunjeve i osvijetljenu tablu sa strelicama. Sonda je nedavno nadograđena na “Inženjersku analizu”, što je druga i posljednja faza istrage prije mogućeg povlačenja.

U svom saopštenju, Nader napominje da je Tesla nedavno objavio da više od 100.000 vlasnika vozila trenutno testira FSD na javnim putevima. (Kompanija ima oko 3 miliona vozila na cestama širom svijeta.)

Tesla vozila danas standardno dolaze sa funkcijom za pomoć vozaču koja se zove Autopilot. Za dodatnih 12.000 dolara, vlasnici mogu kupiti opciju FSD, za koju je izvršni direktor Tesle Elon Musk više puta obećao da će jednog dana pružiti potpuno autonomne mogućnosti. Ali do danas, FSD ostaje „nivo 2“ napredni sistem za pomoć vozaču, što znači da vozač mora ostati u potpunosti uključen u rad vozila dok je u pokretu.

Pored nesreća vozila u hitnim slučajevima, NHTSA je sastavila i listu specijalnih istraga sudara (SCI) u kojima agencija prikuplja podatke izvan onoga što lokalne vlasti i osiguravajuća društva obično prikupljaju na mjestu događaja. Agencija takođe ispituje sudare koji uključuju napredne sisteme za pomoć vozaču, kao što je Teslin autopilot, i automatizovane sisteme za vožnju.

Od 26. jula, na SCI listi agencije ima 48 nesreća, od kojih su 39 uključivala Tesla vozila koja koriste autopilot. Devetnaest ljudi, uključujući vozače, putnike, pješake, druge vozače i motocikliste, poginulo je u tim nesrećama Tesle.

Prošle sedmice, kalifornijski DMV optužio je Teslu da lažno reklamira svoje funkcije Autopilot i FSD, navodeći da je kompanija iznosila “neistinite ili pogrešne” tvrdnje o sposobnostima autonomne vožnje svojih vozila. Akcija DMV-a mogla bi rezultirati suspenzijom Teslinih licenci za proizvodnju i prodaju automobila u Kaliforniji, ali agencija možda neće ići tako daleko.

Tesla se i ranije suočavao sa sličnim pritužbama. Nemačka vlada je 2016. godine zatražila od kompanije da prestane da koristi termin “autopilot” zbog zabrinutosti da bi mogla da sugeriše da su njena vozila potpuno autonomna. Prošle godine, senatori Ed Markey (D-MA) i Richard Blumenthal (D-CT) zatražili su od Federalne trgovinske komisije (FTC) da istraži način na koji Tesla reklamira svoj autopilot i FSD sistem, tvrdeći da je proizvođač automobila „precijenio mogućnosti svojih vozila, ” koji bi mogao “predstavljati prijetnju za vozače i druge korisnike puta”.

Sada, Nader daje svoju stručnost i reputaciju borbi. Zagovornik zaštite potrošača rekao je da NHTSA mora djelovati prije nego što bilo ko drugi bude ubijen.

„Ova nacija ne bi trebalo da dozvoli da ovaj softver koji ne funkcioniše ispravno, za koji sam Tesla upozorava da može učiniti ‘pogrešnu stvar u najgore vreme’ na istim ulicama gde deca idu u školu,” rekao je on. “Zajedno moramo poslati hitnu poruku regulatorima koji su orijentirani na žrtve da Amerikanci ne smiju biti testne lutke za moćnu korporaciju visokog profila i njenog slavnog izvršnog direktora. Niko nije iznad zakona o ubistvu iz nehata.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.