Vijesti

Prodavnice kanala su službeno najtoplija nova stvar u streamingu

YouTube gradi sistem koji bi omogućio korisnicima da se pretplate na streaming usluge putem YouTube aplikacije, The Wall Street Journal izvijestio je i mogao bi pokrenuti takozvanu “channel store” već ove jeseni. The JournalU izvještaju se ne navodi koje usluge bi mogle biti dio trgovine, samo da je YouTube razgovarao sa raznim zabavnim kompanijama.

Prodavnica kanala savršeno je logična za YouTube i dugo se radilo: Informacije izvijestila je o sličnom planu još početkom 2020. godine. U skorije vrijeme, kompanija je signalizirala da ovo dolazi: „Mislim da se sadržaj distribuira u paketu ili gdje s vremenom istražujemo druge načine distribucije, mislim da YouTube može budite tamo odličan partner,” rekao je nedavno potpredsjednik YouTube-a za upravljanje proizvodima Christian Oestlien The Verge. “Nikada nismo gledali na svijet kao na ove binarne izbore između nas i partnerskih usluga… mislimo da svi možemo koegzistirati na zaista zdrav način.”

Ovo je sada možda jedina najpopularnija ideja u streaming biznisu. Tehnološke kompanije, posebno one koje su pokušale da naprave sopstveni originalni sadržaj i videle koliko je teško (i skupo!) to učiniti, odlučuju da im je bolje da se bave svime osim emisijama i filmovima. Već imate račun kod Verizon ili AT&T, na primjer, i račun koji im plaćate svaki mjesec, tako da se vaš operater može predstaviti kao vrijedan marketinški partner i dobavljač infrastrukture za pretplate. Umnogome liči na stari paket kablova, samo… povezan na internet. A dobra strana je ista za dobavljače aplikacija i trgovine igara: mali dio svega što kupite.

Apple, Amazon i brojni drugi čine ovaj slučaj, i to često s velikim efektom. HBO Max je dobio 4,5 miliona pretplatnika preko Amazon kanala Journal izvijestio je i nakratko povukao to partnerstvo, ali sada navodno planira da se vrati. Čak i Walmart navodno razmišlja o ulasku u igru.

Ipak, YouTube možda ima najjači slučaj od bilo kojeg partnera u trgovini kanala. Ima ogromnu publiku, više od dvije milijarde ljudi mjesečno, od kojih mnogi već imaju račun i kreditnu karticu sačuvanu na YouTubeu. Oni već imaju preuzetu aplikaciju, možda čak već gledaju Peacock ili HBO prikazuje jedan po jedan klip – lako je pretplatiti ih na uslugu. (YouTube također ima najbolji video plejer i aplikaciju na tržištu, što ne šteti korisnicima.)

Već se možete pretplatiti na neke streaming usluge na YouTube TV-u, ali još uvijek ne u glavnoj aplikaciji.
Slika: YouTube TV

YouTube čak ima neke od ove platforme već izgrađene. YouTube TV je u određenoj mjeri već trgovina kanala; možete se pretplatiti na HBO Max, Starz, Showtime i druge kanale i usluge direktno iz YouTube TV interfejsa. Možete kupiti i iznajmiti filmove direktno na YouTube-u, a neke stvari možete gledati besplatno. Nedavno, kod u aplikaciji Google TV sugerira da 50 besplatnih TV kanala dolazi na platformu.

U određenoj mjeri, ovo također izgleda kao konačno priznanje da YouTube ne može direktno konkurirati Netflixovima i HBO-ovima u svijetu. Kompanija je dugo tražila načine da napravi i ponudi više premium sadržaja, uključujući nekoliko nesrećnih pokušaja da se napravi originalni sadržaj u TV stilu. (RIP, YouTube Originals.) YouTube je već omiljeno mjesto za isječke i najzanimljivije dijelove TV emisija i filmova, ali nije pronašao sjajne načine da integriše vrhunski holivudski sadržaj na platformu.

Da bi ovo funkcioniralo, YouTube će morati uvjeriti servise za striming da to nije dugoročna prijetnja njihovom poslovanju; Odnos YouTube-a sa Hollywoodom se popravio tokom godina, ali mnoge zabavne kompanije ga i dalje vide kao partnera i nužno zlo. Iako Apple i Amazon imaju konkurentne usluge, one ne predstavljaju egzistencijalnu prijetnju TV i filmskoj industriji koja mijenja paradigmu kao što to čini YouTube. Način na koji će Peacocks i Paramount Pluses svijeta odmjeriti vrijednost YouTubeove ogromne publike u odnosu na konkurentsku privlačnost njegovog sadržaja uvelike će doprinijeti odlučivanju o tome može li YouTube biti prodavnica kanala za koju se nada da će biti.

Svi će poželjeti da budu prodavaonica kanala u budućnosti — to je model trgovine aplikacija iznova, a tu je mnogo novca u igri. Ali ako YouTube to može izvesti, možda će biti i više od toga. YouTube aplikacija sa svim vašim streaming emisijama i filmovima, svime što možete kupiti i iznajmiti, plus svi kreatori koje volite i pretraživač koji sve to podupire? To bi bila najmoćnija aplikacija u zabavi, a ne bi bila ni blizu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.