Vijesti

Popust za e-bicikl je uglavnom mrtav jer pristalice planiraju sljedeće korake

Zakon o smanjenju inflacije iz 2022. glavni je zakon koji bi uložio oko 369 milijardi dolara u čistu energiju i druge alate za borbu protiv klime, uključujući milijarde dolara za proširene porezne kredite za električne automobile.

To su automobili — ne vozila — ali su autori zakona kratkovidno odlučili da eliminišu finansiranje jedne vrste vozila koja ima najveći potencijal da se bori protiv klimatskih promena, smanji emisiju izduvnih gasova iz automobila i učini naše gradove i ulice sigurnijim i pogodnijim za život: e-bicikle.

Porezni kredit od 900 dolara koji se može vratiti na kupovinu novog električnog bicikla ostavljen je na podu pregovarača u Kongresu, na konsternaciju zagovornika bicikala koji su se zalagali za to godinama.

„Zaista je, zaista teško“, rekao je Noa Banayan, direktor federalnih poslova PeopleForBikes, grupe za zastupanje biciklista, u intervjuu za The Verge. „Ozbiljno smo razočarani zbog ove velike prilike da djelujemo na klimu i da iznesemo progresivnu klimatsku politiku koja može napraviti stvarnu razliku.”

Bol je posebno akutna s obzirom na to koliko su zagovornici bili bliski donošenju prave federalne politike za podsticanje prodaje e-bicikala. Originalni prijedlog predsjednika Joea Bidena Build Back Better uključivao je povrat poreza u vrijednosti od 30 posto kupovne cijene novog e-bicikla, ograničene na 1.500 dolara. Ali senator Joe Manchin (D-WV) je imao posljednju riječ na kraju dana, a porezni kredit za e-bicikle je eliminisan.

Fotografija Amelia Holowaty Krales / The Verge

Razočaranje je bilo opipljivo među urbanistima i zagovornicima bicikala. David Zipper, gostujući saradnik u Taubman Centru za državnu i lokalnu upravu Harvard Kennedy škole i koji se fokusira na urbani razvoj, nazvao je to “izluđujućim propustom” u Slate. Washington Post proglasio ga “slepom tačkom” za račun. I Biciklizam magazin je rekao da je eliminacija poreskog kredita za e-bicikl “sramota”.

Ali kredit za e-bicikle bi mogao ponovo zaživjeti. Prema kongresnim izvorima, zakonodavci koji podržavaju već rade na planu B, tražeći druge prilike za donošenje zakona koji bi mogli povećati prodaju e-bicikla – možda čak i prije kraja godine.

Jedan izvor blizak pregovorima priznao je da su šanse za uključivanje amandmana za kredit za e-bicikle u Zakon o smanjenju inflacije prije nego što dođe do Bajdenovog stola “male nikakvi”. Ali biće i drugih zakona o porezu koji će izaći na glasanje prije kraja godine, prije svega o zakonu o odlaganju amortizacije troškova istraživanja i razvoja.

„To je poreska odredba“, rekao je demokratski izvor. “Ako na kraju ove godine mnogi članovi ulože napor da uključimo tu odredbu, to nam vjerojatno otvara vrata za uključivanje drugih mjera u vezi s porezom, poput kredita za e-bicikle ili poput zakona o vožnji bicikla.”

Zastupnik Earl Blumenauer (D-OR), osnivač i kopredsjedavajući Kongresnog savjeta za bicikliste i ko-sponzor Zakona o pokretanju poticaja za električnu biciklistiku za okoliš (E-BIKE), obećao je da će nastaviti da se zalaže za zakon.

“Električni bicikli su jedan od najefikasnijih načina da se ljudi prebace s automobila na bicikle i još lakšim putovanje bez ugljenika”, rekao je Blumenauer u izjavi. Iako je razočaravajuće što moji računi da ponudim popuste za električne bicikle i olakšaju vožnju biciklom nisu uključeni u Zakon o smanjenju inflacije, važno je da Kongres ne odustane od prekida našeg oslanjanja na fosilna goriva. Ovaj paket predstavlja najveću investiciju u borbi protiv klimatske krize u istoriji naše zemlje. Dok radimo na brzom usvajanju ovog zakona, nastavit ću se zalagati da ljudima bude jeftinije i lakše da kupuju električne bicikle.”

Neuspješno uključivanje sredstava koja bi pomoglo ljudima da se ljudi prebace s automobila na e-bicikle u prijedlog zakona koji se navodno odnosi na borbu protiv klimatskih promjena simptomatično je za američki način razmišljanja koji je nabijen automobilima. Kako bi se borili protiv klimatskih promjena, gradovi moraju biti dizajnirani s mnogo više hodanja, vožnje biciklom i tranzita. Ovo zahtijeva višestruki pristup koji uključuje poboljšanja infrastrukture za izgradnju mreže zaštićenih biciklističkih staza, češće željezničke i autobuske usluge kako bi se potaknulo korištenje tranzita i — da — porezne olakšice i druge poticaje kako bi se više ljudi usmjerilo prema električnim biciklima.

E-bicikli su daleko najbolji alat koji nam je na raspolaganju za zamjenu putovanja automobilom, posebno onih putovanja od pet milja ili manje, koja čine ogromnu većinu vožnje u SAD-u. Električna vozila su važan korak ka dekarbonizaciji transporta, ali stručnjaci kažu da će potpuno smanjenje putovanja imati mjerljiviji učinak ako želimo da usporimo zagrijavanje planete.

E-bicikli su skuplji od običnih bicikala, obično koštaju od 1.000 do 8.000 dolara za neke od vrhunskih modela. Ali oni također imaju potencijal zamijeniti putovanja automobilom za mnoge ljude. Nedavna studija je pokazala da ako se 15 posto putovanja automobilom obavlja e-biciklom, emisije ugljika bi se smanjile za 12 posto. Skoro 50 posto putovanja e-biciklom na posao zamijenilo je putovanja automobilom na posao, prema nedavnom istraživanju u Sjevernoj Americi, a detaljniji pregled evropskih studija pokazao je da su putovanja e-biciklom zamijenila putovanja automobilom u 47 do 76 posto vremena.

Pa ipak, demokrate u Senatu su navodno odbacile cijenu – 4,1 milijardu dolara, prema Zajedničkom odboru za poreze – povezanu sa subvencioniranjem troškova kupovine e-bicikala. Naknada za vožnju biciklom na posao, koja bi omogućila beneficije prije oporezivanja biciklistima sličnim onima koji voze ili idu na posao javnim prijevozom, bila je još niža, oko 183 miliona dolara tokom 10 godina.

Trošak će vjerovatno ostati ključna tačka, ali demokrate u Kongresu bi mogle pokušati uključiti jezik u nacrt zakona koji će podstaći veću domaću proizvodnju — slično kao što je poreski kredit za EV preformuliran da se primjenjuje samo na vozila sa značajnim udjelom dijelova proizvedenih u SAD ili od strane trgovinskih partnera. Danas se većina e-bicikla proizvodi u inozemstvu, uglavnom u Kini, a “učvršćivanje industrije bicikala” moglo bi pomoći privlačenju veće podrške, rekao je izvor iz Kongresa.

Yonah Freemark, viši naučni saradnik na Urban Instituteu, nazvao je Zakon o smanjenju inflacije “važnim korakom naprijed za cjelokupnu klimu” koji ipak jača mnoge naše najgore navike i tendencije kao nacije vozača.

“Neto efekat pristupa zakona je da se ne ulaže napor da se pozabavi činjenicom da je elektrifikacija sistema automobila samo jedan od mnogih načina da se smanji klimatski uticaj transporta”, rekao je Freemark u e-poruci. “Izbacivanje ljudi iz automobila i umjesto toga hodanje, vožnju biciklom ili tranzit je učinkovitiji – i jeftiniji – način smanjenja emisije stakleničkih plinova od premještanja ljudi iz automobila na plin u električni.

Leave a Reply

Your email address will not be published.