Vijesti

Ovi punjači za električna vozila postavljeni na stup ispuštaju svoje džule

Stubovi za struju čine mnogo za nas: napajaju naše domove, uzimaju eksere za prodaju našeg dvorišta i znakove izgubljene mačke, i osvjetljavaju naše ulice noću. Ali vjerovatno njihov najveći doprinos do sada je pomaganje vlasnicima električnih vozila da poboljšaju svoje automobile. Govorimo o EV punjačima koji se montiraju na stup, sjajnom i naizgled izvodljivom rješenju za javno punjenje koje se nalazi na nekoliko mjesta kao što je Melrose, Massachusetts, koji je nedavno instalirao nekoliko uz pomoć lokalnog preduzeća National Grid.

Komunalna kompanija radila je s gradom Melrose na postavljanju povišenih punjača po gradu, pomažući vlasnicima električnih vozila koji inače nemaju pristup garaži ili privatnom parkingu sa namjenskim punjenjem. I prema kompaniji, ove stanice za punjenje smanjuju troškove instalacije za 70 posto u odnosu na tradicionalne zemaljske stanice.

Jedna od najvećih stvari koja stoji na putu masovnog usvajanja EV je nedostatak pouzdane infrastrukture za punjenje, a jedini način da se uvjeri javnost da kupi EV je da se tome suprotstavi instaliranjem više punjača. Mogućnost punjenja kod kuće najveća je prednost, ali nemaju svi luksuz privatnog prilaza.

I to je prava ljepota ovih punjača: jeftiniji su za instalaciju i nikome nisu na putu. Ne moraju da skaču kroz gomilu birokracije za prostor na zemlji i ožičenje, i ne moraju nužno zahtijevati namjenska parkirna mjesta koja bi ionako mogla dobiti ICE (izraz koji koriste strastveni vozači električnih vozila koji opisuju mjesta punjenja koja zauzimaju vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem). Možete paralelno parkirati kao i inače, slijediti ista pravila parkiranja kao i svi ostali i naplaćivati ​​iz izvora napajanja koji proizlazi iz postojeće infrastrukture.

Jedna od lokacija za punjenje na stubovima nalazi se u ulici Berwick, koja se nalazi u blizini stambene četvrti gdje bi se posjetitelji vjerovatno parkirali kako bi nekoga posjetili ili prošetali do obližnjeg centra grada. Ne prekida biciklističku stazu koja se nalazi pored, a pošto se sajla automatski spušta odozgo, ne smeta ni pješacima.

Plug and Play EV, kanal za zagovaranje električnih vozila na YouTubeu, pokazao je kako sistem funkcionira. Parkirate pored stuba, preuzimate aplikaciju AmpUp (koja pruža sučelje za punjač za korisnika) i skenirate QR kod na stubu da aktivirate jedan od dva J1772 konektora. Zatim će se spustiti dovoljno daleko da se uhvati. Zatim ga možete dodatno produžiti držeći dugme za zaključavanje/otključavanje na utikaču. Kada bude dovoljno blizu vašem automobilu, možete se uključiti i pustiti elektrone da teku. Parkiranje je ograničeno na tri sata, ali je inače besplatno — sve što plaćate je struja, koja je trenutno procijenjena na 0,25 dolara po kWh prema aplikaciji Plugshare.

Ove stanice slične Rapunzelu pune se do 9,6 kW, što je dovoljno da Tesla Model 3 pređe još 100 milja za tri sata. Ovo je otprilike prosječna očekivana brzina stanica za punjenje AC “Level 2” i više je nego dovoljno za redovno punjenje.

U SAD-u postoji skoro 50.000 stanica za punjenje, a oko 45.000 njih je nivoa 2 – što je blizu 100.000 stanica manje od uobičajenih benzinskih stanica u SAD-u. Na zapadnoj obali, Los Anđeles prednjači u grupi sa 431 punjačem za uličnu rasvjetu i 44 punjača za stubove koji su instalirani 2021. godine, prema WRI studiji o stanicama.

U Massachusettsu National Grid promovira program stanica za punjenje električnih vozila koji pomaže preduzećima i opštinama da instaliraju infrastrukturu za punjenje električnih vozila poput onih na stupovima, a podržan je vlastitim ciljevima države za postizanje neto nulte emisije ugljika do 2050. godine.

Massachusetts trenutno radi na usvajanju sveobuhvatnog zakona o klimi koji povećava popuste na kupovinu na 3.500 dolara za nova i rabljena električna vozila koja koštaju 55.000 dolara ili manje, plus još 1.000 dolara ako se trguje vozilom na plin. Ali prijedlog zakona može biti previše ambiciozan za guvernera Charlieja Bakera, koji je zabrinut zbog njegovog zahtjeva da zabrani novu prodaju vozila ICE do 2035. godine.

Ovi ulični punjači se montiraju na trotoar podzemnim kablovima.
Slika: Umar Shakir / The Verge

Ova jednosmjerna ulica odlučila se za parkiranje pod uglom, ne ostavljajući prostora za biciklističku stazu.
Slika: Umar Shakir / The Verge

Sljedeći korak za druge gradove je testirati ove punjače postavljene na stup i pokušati ih instalirati na mjestima koja bi ih mogla koristiti. Kao što ističe studija WRI o stanicama postavljenim na stubove, gradovi moraju planirati i prikupiti podatke kako bi vidjeli da li mogu biti uspješni gdje god da su raspoređeni. A ako ne rade na jednom polu, relativno je lako premjestiti punjač negdje drugdje.

Sve je ovo dio šire slike čistog prijevoza: punjači, biciklističke staze i opcije javnog prijevoza mogu pomoći u smanjenju lokalnog zagađenja zraka. No, još uvijek postoje drugi izazovi u vezi s primjenom s kojima bi se punjači postavljeni na stup mogli suočiti, uključujući NIMBYizam, bitke za nekretnine i pitanja o prioritetu vlasništva automobila u urbanističkom planiranju.

Neki urbanisti vjeruju da će postojeći ulični parking prostor gdje bi išli punjači i dalje oduzimati prostor od pješačkih trotoara i biciklističkih staza za bicikliste. Sve to doprinosi rastućem izazovu punjenja EV-a u gradu, ali nadamo se da će punjači postavljeni na stup barem pomoći da EV-ovi budu održiviji za one kojima su još uvijek potrebni automobili.

Leave a Reply

Your email address will not be published.