Vijesti

Oštećeni Epson štampači predstavljaju snažan razlog za mogućnost popravke od strane korisnika

Epson je dobio određenu pažnju na Twitteru posljednjih sedmica nakon što je kompanija onemogućila štampač koji je inače dobro radio, što je dovelo do optužbi za planiranu zastarjelost. Epson zna da će njegovi štampači prestati da rade bez jednostavnog održavanja u predvidljivom trenutku u budućnosti, i zna da za mnoge vlasnike neće biti isplativo slati svoje kućne štampače na servis. Pa zašto ih uopće ne napraviti tako da budu uslužni od strane korisnika?

Poticajni post od @marktavern pominje da njegova supruga nije mogla da koristi svoj “veoma skup Epson štampač” nakon što se pojavila poruka o grešci na kraju usluge.

Ovo, nažalost, nije ništa novo za Epson štampače. Izvještaji koji sežu unatrag nekoliko godina pominju zloglasnu poruku o grešci koja glasi “dijelovi unutar pisača su došli do kraja svog vijeka trajanja”. Epson je potvrdio The Verge da je greška povezana sa jastučićima mastila štampača, koji su verovatno postali zasićeni produženom upotrebom i sada su bili u opasnosti da se preliju na ostatak mehanizma štampača.

U nedavno ažuriranom dokumentu podrške, Epson nudi nekoliko rješenja za rješavanje problema. To uključuje slanje štampača u Epson da zameni jastučiće sa mastilom ili da to uradi lokalni sertifikovani tehničar. Ranije (putem Wayback Machine), neposredno prije nego što je problem stekao poznatu slavu, Epson je priznao da „popravka možda nije dobra investicija za jeftinije štampače jer bi i druge komponente štampača takođe mogle biti pri kraju upotrebljivog veka“. Zatim se dodaje da „većina potrošača koji su van garancije biraju da zamene štampač sa nižom cenom kada dobiju poruku o isteku radnog veka.“ Sada, Epson predlaže opciju za dobar osećaj slanja ugrađene jedinice na reciklažu.

Epson nudi kupcima u Sjevernoj Americi besplatni jednokratni uslužni program za poništavanje postavki koji vam omogućava da privremeno ignorišete poruku o grešci na “ograničeno vrijeme” kako biste “ispunili postojeće potrebe za ispisom”. Ali ovo je ograničeno na korisnike Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista i Windows XP, bez službene ponude za Windows 11 ili Mac. Možete kupiti dodatne ključeve za resetiranje na manje renomiranim web lokacijama trećih strana koje će vam obično naplatiti 9,99 USD za uslugu – nije da će Epson biti zadovoljan što to radite.

Ogorčeni korisnici pronašli su druge načine da održe rad štampača nakon ove greške, kao što je ručna zamjena ili čišćenje samih jastučića s tintom. Čini se da se jastučići za mastilo kompanije malo razlikuju u zavisnosti od modela, ali postoji mnogo dostupnih video tutorijala koji dokumentuju proces. Iskreno, svi ovi zadaci izgledaju prilično jednostavni za izvođenje, ali nijedan nije službeno odobren od strane Epsona.

Sa svoje strane, Epson kaže da se problem jastučića sa mastilom retko susreće kod većine kupaca i utiče samo na štampače koji se veoma često koriste, štampače koji se koriste nekoliko godina ili potrošačke štampače koji se koriste u komercijalnim okruženjima. „Većina korisnika štampanja nikada neće primiti ovu poruku pod predviđenim scenarijima upotrebe“, rekao je Merritt Woodward, predstavnik kompanije za štampanje. „To direktno zavisi od modela štampača, učestalosti, uslova korišćenja i vrste štampanja tokom vremena.”

Kompanija također tvrdi da postoji sigurnosno pitanje koje treba razmotriti. „Štampači su dizajnirani da prestanu da rade na mestu gde bi dalja upotreba bez zamene jastučića za mastilo mogla da stvori rizik od oštećenja imovine usled prosipanja mastila ili bezbednosnih problema u vezi sa kontaktom viška mastila sa električnom komponentom“, stoji na stranici podrške za Epson. Ovo zvuči razumno jer Epson ne želi da bude odgovoran za štetu na imovini. Ali to je također priznanje da hardver ima poznati datum isteka koji se može izbjeći održavanjem.

Ovaj scenario jastučića za mastilo je odličan primer zašto se toliko potrošača bori za pravo da poprave sopstveni hardver. Epsonova odobrena rješenja zahtijevaju od vas da platite servisiranje štampača ili da ga u potpunosti zamijenite, uzimajući novac iz džepa i stavljajući ga u vlastito, uprkos postojanju efikasnih DIY rješenja. Umjesto toga, Epson bi trebao dizajnirati jastučiće s tintom tako da ih korisnik može servisirati i prodavati komplete potrošačima za čišćenje ili zamjenu. Ali Epson nema šta da izgubi i sve dobije ako nastavi status quo, a to je loš posao za njegove kupce, kao i za životnu sredinu. (Čak i sheme recikliranja rijetko su 100 posto efikasne.)

Epson nije jedini proizvođač štampača koji je bio pod lupom zbog prakse protiv potrošača, a HP je objavio vijest još u aprilu 2022. za daljinsko onemogućavanje štampača za kupce koji su otkazali svoju pretplatu na Instant Ink. Canon je takođe postao žrtva sopstvene poslovne taktike ranije ove godine kada je nedostatak čipa doveo do slučajeva da Canon štampači nisu u stanju da prepoznaju svoje službeno brendirane kertridže sa mastilom. To pokazuje da proizvođači uvijek mogu pronaći nove načine da nam se gnušaju potrebe da koristimo inkjet štampač.

Leave a Reply

Your email address will not be published.