Vijesti

Meta postavlja svoj najnoviji AI chatbot na web kako bi svi mogli razgovarati

Meta-ine laboratorije za istraživanje veštačke inteligencije kreirale su novog najsavremenijeg chatbot-a i dozvoljavaju članovima javnosti da razgovaraju sa sistemom kako bi prikupili povratne informacije o njegovim mogućnostima.

Bot se zove BlenderBot 3 i može mu se pristupiti na webu. (Iako se trenutno čini da to mogu samo stanovnici SAD-a.) BlenderBot 3 je u stanju da se uključi u opšte čavrljanje, kaže Meta, ali i da odgovori na pitanja koja biste mogli da postavite digitalnom asistentu, „od razgovora o zdravom recepti za hranu za pronalaženje sadržaja prilagođenih djeci u gradu.”

Bot je prototip i izgrađen je na Meta-inom prethodnom radu sa onim što je poznato kao modeli velikih jezika ili LLMS — moćan, ali pogrešan softver za generisanje teksta, čiji je OpenAI GPT-3 najpoznatiji primer. Kao i svi LLM-ovi, BlenderBot je inicijalno obučen za ogromne skupove podataka teksta, koje kopa za statističke obrasce kako bi generirao jezik. Takvi sistemi su se pokazali kao izuzetno fleksibilni i stavljeni na široku upotrebu, od generiranja koda za programere do pomaganja autorima da napišu svoj sljedeći bestseler. Međutim, ovi modeli imaju i ozbiljne nedostatke: vraćaju pristranosti u svoje podatke o obuci i često izmišljaju odgovore na pitanja korisnika (veliki problem ako će biti korisni kao digitalni asistenti).

Ovo poslednje pitanje je nešto što Meta posebno želi da testira sa BlenderBotom. Velika karakteristika chatbot-a je da može pretraživati ​​internet kako bi razgovarao o određenim temama. Što je još važnije, korisnici tada mogu kliknuti na njegove odgovore da vide odakle su dobili informacije. BlenderBot 3, drugim riječima, može citirati svoje izvore.

Puštanjem chatbota široj javnosti, Meta želi prikupiti povratne informacije o različitim problemima s kojima se suočavaju veliki jezički modeli. Korisnici koji ćaskaju sa BlenderBotom moći će označiti sve sumnjive odgovore iz sistema, a Meta kaže da je naporno radio na “smanjivanju upotrebe vulgarnog jezika, uvreda i kulturološki neosjetljivih komentara od strane robota”. Korisnici će morati da se odluče za prikupljanje njihovih podataka, a ako je tako, njihovi razgovori i povratne informacije će biti pohranjeni i kasnije objavljeni od strane Meta kako bi ih koristila opća istraživačka zajednica AI.

“Posvećeni smo javnom objavljivanju svih podataka koje prikupimo u demou u nadi da možemo poboljšati konverzacijski AI”, rekao je Kurt Shuster, istraživački inženjer u Meta-u koji je pomogao u stvaranju BlenderBot 3. The Verge.

Primjer razgovora sa BlenderBot 3 na webu. Korisnici mogu dati povratne informacije i reakcije na konkretne odgovore.
Slika: Meta

Puštanje prototipa AI chatbota u javnost je istorijski bio rizičan potez za tehnološke kompanije. U 2016. godini, Microsoft je objavio chatbot pod imenom Tay na Twitteru koji je učio iz njegovih interakcija s javnošću. Donekle predvidljivo, korisnici Twittera su ubrzo naučili Taya da izbacuje niz rasističkih, antisemitskih i mizoginističkih izjava. Kao odgovor, Microsoft je isključio bot manje od 24 sata kasnije.

Meta kaže da se svijet umjetne inteligencije mnogo promijenio od Tayevog kvara i da BlenderBot ima sve vrste sigurnosnih šina koje bi trebale spriječiti Metu da ponovi Microsoftove greške.

Ono što je najvažnije, kaže Mary Williamson, menadžerka istraživačkog inženjeringa u Facebook AI Research-u (FAIR), dok je Tay dizajniran da uči u realnom vremenu iz interakcija korisnika, BlenderBot je statički model. To znači da je sposoban da zapamti ono što korisnici kažu u razgovoru (i čak će zadržati ove informacije putem kolačića pretraživača ako korisnik izađe iz programa i vrati se kasnije), ali će se ti podaci koristiti samo za dalje poboljšanje sistema.

“To je samo moje lično mišljenje, ali to je [Tay] epizoda je relativno nesrećna, jer je stvorila ovu zimu chatbot-a u kojoj se svaka institucija plašila da objavi javne chat-botove za istraživanje”, kaže Williamson The Verge.

Williamson kaže da je većina chatbota koji se danas koristi uska i orijentirana na zadatke. Zamislite, na primjer, botove za korisničku podršku, koji korisnicima samo predstavljaju unaprijed programirano stablo dijaloga, sužavajući njihov upit prije nego što ih predaju ljudskom agentu koji zapravo može obaviti posao. Prava nagrada je izgradnja sistema koji može voditi razgovor jednako slobodnog i prirodnog kao i ljudski, a Meta kaže da je jedini način da se to postigne je da se botovi puste da vode slobodne i prirodne razgovore.

“Ovaj nedostatak tolerancije prema botovima koji govore beskorisne stvari, u širem smislu, je nesretan”, kaže Williamson. „A ono što mi pokušavamo da uradimo je da ovo objavimo veoma odgovorno i da poguramo istraživanje napred.”

Pored postavljanja BlenderBot 3 na web, Meta također objavljuje osnovni kod, skup podataka za obuku i manje varijante modela. Istraživači mogu zatražiti pristup najvećem modelu, koji ima 175 milijardi parametara, putem obrasca ovdje.

Leave a Reply

Your email address will not be published.