Vijesti

Kalifornijski DMV optužuje Teslu za lažne tvrdnje o autopilotu i potpuno samostalnoj vožnji

Kalifornijsko odjeljenje za motorna vozila (DMV) optužilo je Teslu da lažno reklamira svoje funkcije autopilota i potpuno samostalnog upravljanja (FSD), kako je ranije izvijestio Los Angeles Times (preko CNBC). Agencija je 28. jula podnela dve odvojene žalbe Državnoj kancelariji za administrativna saslušanja, navodeći da je Tesla izneo “neistinite ili obmanjujuće” tvrdnje o sposobnostima autonomne vožnje svojih vozila.

U podnescima, DMV tvrdi da nazivi Teslinih funkcija Autopilot i FSD, kao i jezik koji kompanija koristi da ih opiše, pogrešno impliciraju da automobili opremljeni tom tehnologijom mogu raditi autonomno. DMV posebno ukazuje na informaciju na Teslinoj stranici Autopilot, na kojoj se navodi da je njen FSD sistem „dizajniran da može da obavlja putovanja na kratke i velike udaljenosti bez potrebe za radnjom od strane osobe koja sedi na vozačevom sedištu“ i da je sposoban „navigirati gradskim ulicama , složene raskrsnice i autoputevi.”

Tesla uključuje Autopilot u sva svoja vozila, koji dolazi sa funkcijama kao što su tempomat i automatsko upravljanje. Vozači moraju dodatno da plate 12.000 dolara za Teslin FSD sistem, opciju koja dodaje automatsko parkiranje, automatsko menjanje trake, mogućnost da vozači pozovu vozilo sa parking mesta na mesto gde stoje i pristup beta programu za testiranje nadolazeće karakteristike. Međutim, Teslin FSD i autopilot ne čine vozila potpuno autonomnima i još uvijek zahtijevaju od vozača da obrate pažnju na put i da drže ruke na volanu u svakom trenutku.

“Umjesto da jednostavno identifikuju nazive proizvoda ili robnih marki, ove oznake i opisi ‘Autopilot’ i ‘Potpuna sposobnost samovožnje’ predstavljaju da vozila opremljena ADAS-om [advanced driver-assistance system] karakteristike će raditi kao autonomno vozilo, ali vozila opremljena tim ADAS karakteristikama nisu mogla u vrijeme tih oglasa, a ne mogu ni sada, raditi kao autonomna vozila”, tvrdi DMV u punjenju. “Ove reklame su obmanjujuća praksa.”

Iako Tesla već daje izjave o svojoj tehnologiji pomoći vozaču, DMV kaže da to nije dovoljno da poništi svoje navodne obmanjujuće izjave. Akcija DMV-a mogla bi rezultirati suspenzijom Teslinih licenci za proizvodnju i prodaju automobila u Kaliforniji, ali agencija možda neće ići tako daleko. U izjavi za Los Angeles Times, glasnogovornik agencije rekao je da će od Tesle zahtijevati da pravilno educira kupce o svojim Autopilot i FSD funkcijama i pruži dovoljna upozorenja o ograničenjima tehnologije. Tesla ima rok od 15 dana da odgovori na žalbu DMV-a ili će agencija preduzeti radnje bez saslušanja.

Tesla se suočavao sa sličnim pritužbama u prošlosti, s tim što je njemačka vlada tražila od kompanije da prestane koristiti termin “autopilot” 2016. zbog zabrinutosti da bi mogla sugerirati da su njena vozila potpuno autonomna. Prošlog avgusta, senatori Ed Markey (D-MA) i Richard Blumenthal (D-CT) zatražili su od Federalne trgovinske komisije (FTC) da istraži način na koji Tesla reklamira svoj autopilot i FSD sistem, tvrdeći da je proizvođač automobila „precijenio mogućnosti svojih vozila, ” koji bi mogao “predstavljati prijetnju za vozače i druge korisnike puta”.

U junu je Nacionalna uprava za sigurnost u saobraćaju na autoputu (NHTSA) objavila svoj prvi izvještaj u kojem su detaljno opisane nesreće u kojima su učestvovala vozila s naprednim sistemima za pomoć vozaču i autonomnom tehnologijom. Otkriveno je da je Tesla prijavio najviše nesreća povezanih sa tehnologijom pomoći vozaču, sa 273 od 20. jula 2021. do 21. maja 2022. godine, što čini većinu od ukupno 392 nesreće. Tesla je također pod istragom NHTSA zbog više od deset nesreća u kojima su učestvovali Tesla automobili s autopilotom i parkirana vozila hitne pomoći. NHTSA takođe istražuje fatalnu nesreću u kojoj je vozač Tesle koristeći autopilot udario i ubio motociklistu, incident koji čini jednu od 39 istraga koje su u toku u vezi sa Teslinim vozilima.

Leave a Reply

Your email address will not be published.