Vijesti

Joe Manchin pokušava izbaciti iz kolosijeka porezni kredit za EV koji je pomogao u izradi

Senator Zapadne Virdžinije Joe Manchin (D) predstavio je novi zakon koji će zaustaviti trenutni porezni kredit za električna vozila dok se ne uvedu strogi zahtjevi za baterije. To je najnoviji potez konzervativnog demokrata da ograniči sposobnost vlade da podstakne kupce automobila da pređu na vozila koja manje zagađuju.

Manchin, koji je prošle godine učestvovao u kreiranju poreskog kredita za EV koji je bio uključen u Zakon o smanjenju inflacije (IRA), okrivio je Poreznu službu jer je prošla krajnji rok 31. decembra 2022. za objavljivanje smjernica o zahtjevima baterije .

Prema IRA-i, samo električna vozila s materijalima za baterije iz SAD-a i njihovih odobrenih trgovinskih partnera mogla bi se kvalifikovati za kredit od 7.500 dolara. Porezna uprava kaže da mu je potrebno malo dodatnog vremena da smisli kako primijeniti ta pravila, ali Manchin nema ništa od toga.

“Neprihvatljivo je da Ministarstvo finansija SAD-a nije izdalo ažurirane smjernice za porezne olakšice za električna vozila 30D i nastavlja da stavlja na raspolaganje punih 7.500 dolara kredita bez ispunjavanja svih jasnih zahtjeva uključenih u Zakon o smanjenju inflacije”, rekao je senator u izjava.

Prema IRA-i, puni porezni kredit od 7.500 dolara za EV koji je trebao stupiti na snagu 1. januara dostupan je samo za automobile sastavljene u Sjevernoj Americi. Ali to takođe zavisi od toga da li baterije ispunjavaju dva faktora od kojih je svaki dobar za 3.750 dolara.

Jedna polovina se zasniva na EV bateriji koja ima najmanje 40 procenata kritičnih minerala iz SAD-a ili nekog od njihovih partnera u slobodnoj trgovini; druga polovina se zasniva na EV bateriji koja ima najmanje 50 posto komponenti proizvedenih ili sastavljenih u Sjevernoj Americi. Namjera je da se ti procenti povećaju iu narednim godinama. To je zato što IRA nastoji osigurati da se baterije nabavljaju i proizvode u Sjevernoj Americi, a ne samo sami automobili.

“Neprihvatljivo je da Ministarstvo finansija SAD-a nije izdalo ažurirane smjernice”

Ali pošto je Porezna uprava odgodila stavljanje tih posebnih pravila na snagu, Manchin je uzvratio. On je predstavio nacrt zakona kojim bi se odmah implementirali novi zahtjevi za baterije. Takođe bi povratio kredit od svakog potrošača koji ga je dobio nakon kupovine EV-a koji nije zadovoljio domaće zahtjeve za nabavku. Porezni kredit je već bio zbunjujuća gomila zahtjeva za podobnost i odredbi o izvorima, kao i ograničenja prihoda, zahtjeva za cijenu naljepnica, te ograničenja baterije i lanca snabdijevanja. Proizvođači automobila su bili zabrinuti da će zakon na kraju zaustaviti prodaju električnih vozila, ali čini se da Manchin nije zabrinut zbog ovih zabrinutosti.

Ako se sećate, demokrata iz Zapadne Virdžinije se u velikoj meri protivi poreskom kreditu za električna vozila i nije mogao da brine da li ljudi zbog toga kupuju više Tesla Model 3. On IRA vidi kao „račun za energetsku sigurnost“ koji ima za cilj potaknuti proizvođače automobila da ulažu u proizvodnju električnih vozila u SAD-u umjesto da se oslanjaju na lanac snabdijevanja koji prolazi kroz sve vrste zemalja, ali uglavnom u Kinu.

“Sjedinjene Države su rodno mjesto Henryja Forda koji je revolucionirao automobilsku industriju sa modelom T”, rekao je Manchin. “Biti automobilska elektrana nam je u krvi i zato je sramotno da se toliko oslanjamo na strane dobavljače, posebno Kinu, za baterije koje pokreću naša električna vozila.”

Nejasno je kako će auto-industrija reagovati, mada je malo verovatno da će biti pozitivno. (Alijansa za automobilske inovacije i Udruženje za transport bez emisija odbili su da komentarišu.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *