Vijesti

iOS programeri kažu da Appleova App Store analitika nije anonimna

Detaljni analitički podaci koje Apple bilježi o tome što radite u App Store-u mogu se povezati direktno s vašim Apple računom, prema timu za razvoj aplikacija i istraživanja Mysk. U nit na TwitteruMysk pokazuje da Apple šalje ono što je poznato kao “identifikator usluga imenika” zajedno sa svojim analitičkim podacima App Store-a i tvrdi da je identifikator također vezan za vaš iCloud račun, povezujući vaše ime, adresu e-pošte i još mnogo toga.

Nit također napominje da se podaci i dalje šalju čak i ako isključite analitiku uređaja u postavkama, te da Apple šalje vaš DSID i u drugim aplikacijama. U posljednjem tvitu u temi, Mysk kaže: „Samo trebate znati tri stvari: 1- App Store šalje detaljnu analitiku o vama Appleu. 2- Ne postoji način da se to zaustavi. 3- Analitički podaci su direktno povezani s vama.”

Apple nije odmah odgovorio The Verge‘s zahtjev za komentarom o tome da li zapravo povezuje lične podatke sa ovom vrstom analitičkih podataka, ali hajde da pogledamo šta njegove vlastite politike privatnosti imaju o tome da kažu. Upozorenje o spojleru: može biti iznenađujuće, ali ne nužno osuđujuće (barem u smislu da Apple krši svoja pravila).

U svojoj niti, Mysk pokazuje na red u Appleovom dokumentu o analizi uređaja i privatnosti, koji glasi: „Nijedna od prikupljenih informacija vas lično ne identifikuje. Osobni podaci se ili uopće ne evidentiraju, podliježu tehnikama očuvanja privatnosti kao što je diferencijalna privatnost, ili se uklanjaju iz bilo kojeg izvještaja prije nego što se pošalju Apple-u.” Postoji nekoliko stvari koje vredi napomenuti u vezi sa ovim; jedna je da kasnije u dokumentu Apple kaže da “može povezati neke podatke o upotrebi Apple aplikacija” na uređajima koji su prijavljeni na isti iCloud račun, ali da to čini na način koji neće dozvoliti kompaniji da se identificira ti.

Još važnije je, međutim, da Apple ima poseban skup pravila o tome kako vas prati u App Store (i u Apple News i Stocks, gdje također prikazuje oglase). I unutra to U dokumentu, Apple u potpunosti priznaje da vas lično prati. Preporučujem da provjerite cijelu stvar, ali prvi odjeljak je dovoljan da pokaže da je ovo potpuno drugačija politika od politike analitike uređaja.

Možda najrelevantniji red glasi (naglasak moj): „Da bismo pronašli načine za poboljšanje trgovina, koristimo informacije o vašem pregledavanju, kupovini, pretraživanjima i preuzimanjima. Ovi zapisi se pohranjuju sa IP adresa, nasumični jedinstveni identifikator (gdje se pojavljuje) i Apple ID kada ste prijavljeni u App Store ili druge Apple online trgovine.” Apple također iznosi neke primjere tačno koje informacije prikuplja: “kada otvorite ili zatvorite App Store, koji sadržaj tražite, sadržaj koji pregledavate i preuzimate i vaše interakcije s push obavijestima App Storea, kao i porukama sa App Store unutar aplikacija.” Drugim riječima: Apple-ovo oko prati skoro sve što radite u App Store-u.

Politika također otkriva pomalo zabrinjavajuću količinu osobnih podataka i podataka koje Apple prikuplja za svoje preporuke za aplikacije i reklame, iako je vrijedno napomenuti da postoje kontrole za one koje vam omogućavaju da isključite ili ograničite prikupljanje podataka. Ali čini se da to nije slučaj sa analitikom poboljšanja App Store-a; cijeli odjeljak „Poboljšanje prodavnica“ ne spominje bilo koje postavke koje bi vam omogućile da Apple ne vidi te informacije.

Naravno, korisnici mogu pretpostaviti da bi isključivanje analitike uređaja dok postavljaju svoj telefon zaustavilo ovu vrstu prikupljanja podataka. I ko ih može kriviti; Apple stalno hvali svoje nedostatke privatnosti, a isključivanje te opcije bi trebalo da liši Apple “podataka o tome kako koristite svoje uređaje i aplikacije”. Ali ono što ne kaže je da same aplikacije mogu obavljati sve vrste praćenja izvan tog sistema; stoga gotovo sve Appleove aplikacije imaju svoje vlastite ugovore o privatnosti (na koje implicitno pristajete njihovim korištenjem).

Apple podvrgava mnogo pažnje svojim politikama privatnosti, kao što bi i trebalo – ne možete napraviti bilbord na kojem piše “šta se dešava na vašem iPhone-u, ostaje na vašem iPhone-u” i neprestano se bunite o tome koliko vam je stalo do privatnosti bez pozivanja neki skepticizam. Ali taj nadzor se povećao jer je Apple vrlo javno zavrnuo šrafove o tome kako druge moćne reklamne kompanije mogu prikupljati korisničke podatke na svojim platformama i kako se čini da će oglasi postati veći dio svog poslovanja. I dok se ne čini da ono što je Mysk otkrio nužno ne krši Appleova pravila (iako odricanje od odgovornosti: ja nisam ni advokat niti imam pristup cijelom skupu podataka koje je Mysk uhvatio), ja mnogo razmišljam njegovih korisnika bi se iznenadilo koliko prati praćenje, s obzirom na to koliko energije kompanija troši na reklamiranje sebe kao kompanije koja se bavi privatnošću.

Leave a Reply

Your email address will not be published.