Vijesti

GM-ov Super Cruise će pokriti 400.000 milja puteva u Sjevernoj Americi, udvostručavajući pokrivenost

Super Cruise, “hands-free” napredni sistem za pomoć vozaču (ADAS) iz General Motorsa, uskoro će biti dostupan na mnogo više puteva u Sjevernoj Americi. GM je danas najavio da će kasnije ove godine ADAS sistem moći da radi na 400.000 milja puteva, uključujući nepodijeljene autoputeve — što bi u suštini udvostručilo trenutnu pokrivenost Super Cruise-a u SAD-u i Kanadi.

To predstavlja veliko proširenje mogućnosti Super Cruisea u vrijeme kada američki regulatori pažljivije ispituju funkcije pomoći vozaču, a zagovornici sigurnosti pozivaju na veću transparentnost, pozivajući se na istraživanje koje pokazuje kako nova tehnologija može nehotice stvoriti sigurnosne rizike.

Lansiran 2017. s Cadillac CT6, Super Cruise koristi informacije s kamera i radarskih senzora ugrađenih u automobil, GPS podatke i podatke lidarskog mapiranja koje je prikupila kompanija kako bi omogućila vožnju bez ruku i, u nekim slučajevima, automatsku promjenu trake. Uparuje ovu mogućnost sa sistemom za praćenje vozača koji koristi infracrvenu kameru kako bi se uverio da vozač obraća pažnju na put u slučaju da Super Cruise treba da vrati kontrolu vozaču.

Za razliku od Teslinog autopilota, koji se može aktivirati na gotovo svakom autoputu ili putu sve dok sistem uoči vidljive oznake traka, vozači trenutno mogu koristiti Super Cruise samo na podijeljenim autoputevima koje je GM laserski mapirao i odobrio za upotrebu. Do sada je to uključivalo samo 200.000 milja autoputeva ograničenog pristupa sa betonskim barijerama koje su dijelile suprotne saobraćajne trake.

Ali, počevši od kasnije ove godine, vozači vozila kao što su Chevy Silverado, GMC Hummer EV ili Cadillac Lyriq moći će koristiti Super Cruise na nepodijeljenim državnim i saveznim autoputevima, koji se ponekad nazivaju rutama – glavnim cestama koje povezuju manje gradove i gradovi. To uključuje čuvenu US Route 66, koja ide od Čikaga do Los Anđelesa; autoput Pacific Coast, koji prolazi duž obale Kalifornije; Overseas Highway, koji povezuje Miami sa Florida Keys; i Trans-Kanadski autoput, koji poprečno prolazi kroz zemlju od istoka prema zapadu.

“Super Cruise zaista pomaže u redefiniranju vlasništva nad vozilima i to je zaista dio našeg šireg puta ka autonomiji u General Motorsu,” rekao je Mario Maiorana, glavni inženjer Super Cruisea, na brifingu s novinarima.

Za nova GM vozila izgrađena na “VIP električnoj arhitekturi” proizvođača automobila, proširenje će biti dostupno kasnije ove godine i isporučivaće se bez dodatnih troškova putem ažuriranja softvera putem bežične mreže. Vozila koja nisu napravljena na VIP električnoj arhitekturi, uključujući Cadillac CT6 i XT6 i Chevy Bolt EUV, moraće da sačekaju još malo. GM namjerava da Super Cruise bude dostupan u 22 modela do kraja 2023. godine.

Na paralelnom putu, proširenje Super Cruise je korak ka mnogo ambicioznijem Ultra Cruiseu, za koji GM kaže da će pokriti „95 posto“ zadataka vožnje i da će debitovati u nekolicini premium vozila počevši od 2023. (GM je rekao je da će ova dva sistema „koegzistirati“, pri čemu će Super Cruise biti dostupan u više „mainstream“ vozila, dok će Ultra Cruise biti rezervisan za luksuzne modele proizvođača automobila.)

Ali još uvijek ima puno zadataka u vožnji s kojima Super Cruise neće moći podnijeti. Sistem se ne povezuje sa navigacionim sistemom vozila na način koji omogućava vozačima da unesu odredište i prepuste automobilu da izvrši sva potrebna skretanja i promene trake.

Osim toga, Super Cruise ne može upravljati saobraćajnim signalima i znakovima za zaustavljanje, što znači da će sistem obavijestiti vozača kada je raskrsnica udaljena 350 metara (ili 500 metara za ne-VIP vozila) kako bi mogao preuzeti kontrolu nad vozilom. A Super Cruise neće dozvoliti automatsku promjenu trake na autoputevima s dvije trake. Drugim riječima, neće prelaziti ni polomljenu žutu ni punu žutu markaciju trake.

Ono za šta će biti sposoban je upravljanje vožnjom na šire složenijim dionicama puteva. Na primjer, neke dionice autoputa Pacific Coast su izuzetno krivudave sa samo minimalnim razmakom između suprotnih saobraćajnih traka. Prema GM-u, sistemsko korišćenje mapa tih puteva visoke definicije omogućiće mu da se nosi sa svakim zaokretom i skretanjem bezbedno i pouzdano.

„Sa LIDAR generiranom mapom visoke definicije možemo vidjeti dalje od onoga što senzori vozila mogu“, rekao je David Craig, šef mapa u GM-u. „Dakle, znamo zakrivljenost puta koji se približava, znamo brzinu koja nam je potrebna da bismo se mogli kretati tom krivinom, i mi kontrolišemo brzinu uzdužno.”

Super Cruise je samo sistem nivoa 2, zasnovan na šest nivoa autonomije vozila kako su odredili SAE International i federalni regulatori. Sa nivoom 2, ljudski vozač mora paziti na cestu i spreman da preuzme kontrolu. Nacionalna uprava za bezbjednost saobraćaja na autoputu sada zahtijeva od proizvođača automobila da dostave podatke o nesrećama koje se dešavaju kada su uključeni ovi sistemi nivoa 2.

Opcije Super Cruise za oko 2.200 dolara za Chevy Bolt EUV, ali cijene variraju od modela do modela. GM ne planira da podiže cene za sistem – ali proizvođač automobila je izrazio želju da proda više funkcija kao mesečne pretplate umesto jednokratne naknade. (Tesla prodaje svoj beta sistem „Full Self Driving“ nivoa 2 kao pretplatu od 199 USD mjesečno ili kao pretplatu od 12 000 USD.)

ADAS postaje sve češći u vozilima, s raznim modelima u svim različitim cjenovnim kategorijama koji nude funkcije kao što su prilagodljivi tempomat, detekcija mrtvog kuta, upozorenja za pješake i centriranje trake. Dok je još uvijek na nivou 2, Super Cruise je napredniji, omogućavajući vozačima da potpuno skinu ruke s volana. Istraživači proučavaju šta se dešava sa pažnjom vozača kada oni nemaju potpunu kontrolu nad operacijama vozila, ali se i dalje očekuje da ostanu u potpunosti angažovani u vožnji.

Maiorana je sistem za praćenje vozača nazvao „ključnom osovinom“ Super Cruise-ovog pristupa sigurnosti, ali je priznao da je to uglavnom bila funkcija za praktičnost, za razliku od one dizajnirane da poboljša sigurnost vožnje.

„Prednost koju dobijate je da sam sistem Super Cruise upravlja svakodnevnim delom vožnje: upravljanjem, usporavanjem, kočenjem,“ rekao je on. „Kada vozim Super Cruise, ja sam pažljiv, pazim na cestu, a ipak – a nisam ni po čemu neuronaučnik – stignem na odredište, osjećam se mnogo opuštenije.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.