Vijesti

FTC traži promjene u načinu na koji Big Tech rukuje podacima

Federalna trgovinska komisija izdala je novo obavještenje u kojem se poziva na unos podataka o tome kako tehnološke kompanije rukuju podacima o potrošačima, što je ključni prvi korak u postavljanju obavezujućih pravila za industriju. Zvanično poznato kao Prethodno obavještenje o predloženom donošenju pravila (ANPR), prijava poziva na javni komentar o prikupljanju podataka, algoritamskoj diskriminaciji i komercijalnom nadzoru.

Obavještenje prestaje da sugerira određena pravila, za koja je malo vjerovatno da će doći ove godine. Ipak, pitanja sugeriraju da je komisija fokusirana na konkretne štete uzrokovane prikupljanjem podataka, bilo da se radi o kršenju podataka, ciljanju oglasa ili algoritamskoj diskriminaciji. Poseban fokus je na tome kako velike kompanije koriste automatizovane sisteme za donošenje odluka koji mogu uticati na potrošače bez njihovog znanja.

Objavljeno u cijelosti na stranici FTC-a, pitanja postavljena u obavještenju uključuju “koje prakse kompanije koriste za nadzor potrošača?” i „koliko je rasprostranjena algoritamska diskriminacija zasnovana na zaštićenim kategorijama kao što su rasa, pol i starost?“ Drugi se pitaju da li prvi amandman ili član 230 mogu ograničiti ovlasti FTC-a da reguliše takva pitanja.

FTC je također zakazala javnu raspravu o predloženim pravilima za 8. septembar na kojoj se građani podstiču da daju svjedočanstvo o tom pitanju.

“Firme sada prikupljaju lične podatke o pojedincima u velikom obimu iu zapanjujućem nizu konteksta”, rekla je predsjednica FTC-a Lina Khan u izjavi koja prati obavještenje. „Naš cilj danas je da počnemo da gradimo robusnu javnu evidenciju kako bismo informisali da li FTC treba da izda pravila koja se odnose na komercijalni nadzor i prakse bezbednosti podataka i kako bi ta pravila potencijalno trebalo da izgledaju.”

Proces donošenja pravila tipično daje pogođenim kompanijama priliku da utiču na pravila koja su na čekanju, iako je njihova uloga u procesu nužno ograničena. Google, Facebook i Apple nisu odmah odgovorili na zahtjev o tome kako će odgovoriti na ANPR.

Određene grupe su pozvale FTC da preduzme mjere po pitanju privatnosti podataka, uključujući zakonodavce u Kongresu. Grupa demokrata u Senatu je 2021. napisala zvanično pismo Khanu tražeći nova pravila o privatnosti od komisije. “Tehnološke kompanije su rutinski prekršile svoja obećanja potrošačima”, napisali su senatori, “samo da bi nakon dugog odgađanja dobili kaznu udarcem šakom.”

Obaveštenje stiže tačno tri meseca nakon formalne potvrde komesara FTC-a Alvara Bedoje, koji je izvršio značajno istraživanje o privatnosti podataka i algoritamskoj pristrasnosti pre nego što se pridružio komisiji. Odluka o izdavanju ANPR-a donesena je nakon glasovanja 3-2, pri čemu su oba republikanska povjerenika stajala u opoziciji.

Uprkos stalnom pritisku za federalni standard privatnosti podataka, Kongres je uglavnom zastao na konkretnim zakonima, izlažući niz prijedloga koji nisu uspjeli dobiti podršku većine. Nedavno je američki Zakon o privatnosti i zaštiti podataka razriješio odbor u Predstavničkom domu, ali još uvijek čeka na glasanje i suočava se s teškom borbom u Senatu. Slični napori da se ojačaju antimonopolski standardi ili regulišu algoritmi takođe nisu urodili plodom.

“Došli smo do ovog trenutka zbog godina neaktivnosti”, rekla je senatorka Amy Klobuchar (D-MN) The Verge u januarskom intervjuu, opisujući još uvijek na čekanju nacrt zakona za sprječavanje diskriminacije u trgovinama aplikacija. “Mnogi ljudi pričaju o velikoj igri, ali ništa nije prošlo.”

Kao odgovor, mnogi od najhitnijih izazova tehnološke regulative pali su na Saveznu trgovinsku komisiju. Komisija je trenutno uključena u tekuću tužbu kojom se želi poništiti Meta-ina kupovina Instagrama i WhatsAppa, a u julu je podnijela zahtjev da blokira kompaniju da kupi studio za VR softver. Nakon što je Vrhovni sud ukinuo prava na abortus, predsjednik Joe Biden je također pozvao komisiju da zaštiti podatke koji bi mogli ugroziti osobe koje traže abortus.

Leave a Reply

Your email address will not be published.