Vijesti

Ford dileri koji žele da prodaju električna vozila moraće da troše novac da bi zaradili

Ford je naveo niz zahtjeva za svoje dilere koji žele prodati električna vozila proizvođača automobila, kao što su postavljanje cijena bez cjenkanja i ulaganje više od 1,2 miliona dolara u nadogradnje poput punjenja, prema Automotive News. Kompanija je uokvirila investicije kao neophodne ako Ford želi da se takmiči sa – i možda prestigne – konkurentima u direktnoj prodaji poput Tesle.

Dileri su imali rok do 31. oktobra da se odluče za dva nivoa certifikacije EV, sa različitim nivoima ulaganja u punjenje i obuku osoblja. Dileri u višem rangu, koji imaju početne troškove od 900.000 dolara, dobit će “elitnu” certifikaciju i dodijeliti im više električnih vozila, rekli su direktori. Oni dileri koji se ne odaberu bit će usmjereni na prodaju naslijeđenih motora s unutrašnjim sagorijevanjem i hibridnih vozila kompanije.

“elitni” certifikat

Većina novca će biti potrošena na instaliranje brzih punjača jednosmjerne struje na licu mjesta, od kojih jedan mora biti otvoren za korisnike. Instaliranje EV punjača može biti skupo, ovisno o nivou punjenja koji se nudi. Što je viši nivo, to je brže punjenje i skuplja je instalacija. Javni punjač nivoa 2 mogao bi koštati 2.000 USD iz kutije, ali DC brzi punjač od 150 kW ili više može koštati između 100.000 i 250.000 USD. Samo nekoliko desetina od skoro 3.000 Fordovih dilera u SAD trenutno ima brze punjače.

Ultimatumi su uslijedili skoro šest mjeseci nakon što je Ford podijelio svoju kompaniju na dvije divizije, jedna se fokusirala na svoja naslijeđena vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, a druga na proizvode koje smatra svojom budućnošću, poput F-150 Lightning i Mustang Mach-E.

Ford je predstavio ova nova pravila na konferenciji dilera u Las Vegasu ove sedmice, na kojoj se očekivalo da će kompanija pozvati dilere da smanje čak 2.000 dolara od troškova isporuke EV kupcu. Smanjenje troškova se smatra ključnim za pomoć proizvođaču automobila da se bolje takmiči s Teslom.

Naravno, Tesla nadmašuje Ford sa velikom razlikom, posjedujući oko 75 posto tržišta električnih vozila u SAD-u. Tesla Model 3 i Model Y su dva najprodavanija EV, a slijedi ih Ford Mustang Mach-E — ali je daleko treći, sa 6.734 isporuka Mach-E tokom prvog kvartala 2022. u poređenju sa 46.707 jedinica za Model 3. .

Na konferenciji, Ford je rekao svojim dilerima da se o cijenama EV-a ne može pregovarati i da dilerima neće biti dozvoljeno da nose priključna vozila u inventaru. Ford pokušava bolje upravljati dilerskim maržama, koje smatra preprekom većoj prodaji i većem broju kupaca koji kupuju viziju kompanije o potpuno električnoj budućnosti. Prosječna prodajna cijena za EV trenutno je oko 66.000 dolara – oko 40 posto više od vozila na plin.

“Kladimo se na dilere”

“Kladimo se na dilere. Nećemo ići direktno. Ali moramo se specijalizirati”, rekao je izvršni direktor Jim Farley novinarima u utorak nakon brifiranja dilera o planovima, prenosi CNBC. “Glavna poruka koju imam za dilere, a koju nikad prije nisam rekao, jer nisam vjerovao da je istina, je da biste mogli biti najvrednija franšiza u našoj industriji.”

Ford nije potpuno besprijekoran kada je u pitanju šok naljepnica za EV. Proizvođač automobila je nedavno povisio cijenu i za F-150 Lightning i za Mustang Mach-E, navodeći ograničenja u lancu snabdijevanja i „brzo evoluirajuće tržišne uslove“.

Ford ne planira da prati brendove General Motorsa kao što su Cadillac i Buick u nuđenju otkupa dilerima koji ne žele unaprijed ulagati u prodaju električnih vozila.

“Mislimo da je to zaista nepoželjno jer imaju zdrav i snažan, rastući posao… Želimo da imaju izbor,” rekao je za CNBC Marin Gjaja, glavni direktor Fordovog poslovanja za električna vozila Model e.

Leave a Reply

Your email address will not be published.