Vijesti

Elon Musk je razgovarao o stavljanju cijelog Twittera iza paywall-a

Ako je petak donio masovna otpuštanja na Twitteru, ponedjeljak je donio nove dokaze da kompanija nikada neće biti ista. Musk je razgovarao o stavljanju cijele stranice iza paywall-a, Platformer je naučio. U međuvremenu, kompanija se trudi da namami zaposlene koje je otpustila prije samo nekoliko sati, a neki radnici kažu da bi ekonomija koja stoji iza njene pretplate na Twitter Blue koja će se uskoro ponovo pokrenuti zapravo mogla izgubiti novac kompanije.

Sve se ovo dogodilo u pozadini kompanije koja još uvijek nije čula ništa zvanično od Muska, putem e-pošte ili na sastanku u cijeloj kompaniji. Kako je ponedeljak počeo, nakon što su nekoliko dana ranije izgubili hiljade svojih kolega, mnogi zaposleni nisu znali ko su im menadžeri.

U međuvremenu, Muskovo sve nestalnije rukovodstvo, zajedno s njegovom navikom da tvituje sa lošim ukusom koji suze oči, dao je mnogim sadašnjim i bivšim zaposlenicima da sam razgovarao s potonulim osjećajem o budućnosti njihove kompanije.

Danas hajde da pričamo malo više o tome kako je kompanija pokvarila svoj proces otpuštanja, šta se dogodilo na Twitter-u u ponedeljak i kako bi taj paywall mogao da izgleda.

I. Nedostatak

Otpuštanja u petak bila su brutalna za sve uključene, uključujući i one koji su bili uključeni u njihovo planiranje — od kojih su mnogi i sami ostali bez posla. Iako se proces razlikovao od tima, od nekih menadžera je zatraženo da Muskovom timu dostave dvije rečenice o svim svojim direktnim izvještajima: jednu rečenicu koja objašnjava šta je zaposlenik uradio, i jednu rečenicu koja opravdava njihov nastavak zaposlenja na Twitteru.

“Bio si kao, bolje da je ovo jebeno dobra rečenica”, rekla mi je jedna osoba zamoljena da napiše takvu listu.

Menadžeri su se mučili zbog odluka i nadmetali se sa svojim vršnjacima u nastojanju da očuvaju zaposlenje za najugroženije među njima: trudnice, uposlenice oboljele od raka, među njima i radnike na vizama, rekao mi je bivši zaposlenik.

Neki timovi su izrezani više od drugih; nekoliko je potpuno zbrisano. Međutim, kako se ispostavilo, kompanija je otišla predaleko. As Ja sam se prvi javio u subotunekoliko sati nakon otpuštanja, nekim menadžerima je već rečeno da pitaju odabrane otpuštene radnike da li žele natrag svoje stare poslove.

Počelo je kao glasina o Blind-u, aplikaciji u kojoj zaposleni u raznim kompanijama mogu anonimno razgovarati sa svojim kolegama. Ali u roku od jednog dana to je objavljeno na javnim Slack kanalima.

„Izvinite na @- svima na vikendu, ali sam želio reći da imamo priliku pitati ljude koji su prekinuli da li će se vratiti. Moram da sastavim imena i obrazloženja do 16:00 PST u nedjelju”, glasila je jedna takva poruka koju je menadžer uputio zaposlenima. “Istražit ću, ali ako je neko od vas bio u kontaktu sa ljudima koji bi se mogli vratiti i za koje mislimo da će nam pomoći, molimo vas da nominujete prije 4.”

„Mislim da bismo mogli koristiti pomoć za Android i iOS“, dodao je menadžer. Kompanija je proteklih dana kontaktirala i inženjere i dizajnere u nastojanju da ih vrati, Platformer je rečeno.

Neki zaposleni su nervozni da će kompanija, ako ih Twitter ne može natjerati da se dobrovoljno vrate, povući obavještenje koje su primili u petak i otpuštati ih. Prema Zakonu o prilagodbi i prekvalifikaciji radnika (WARN), preduzeća s više od 100 stalno zaposlenih dužna su dati otkaz u roku od 60 dana ako otpuste 33 posto ili više osoblja. Na Twitteru je to obavještenje uključivalo obećanje da će platiti ljudima narednih 60 dana i dati im mjesečnu otpremninu.

Sada se radnici plaše da će ih Twitter, ako odbiju da se dobrovoljno vrate, otpustiti jer su napustili posao, lišavajući ih onoga što bi inače predstavljalo tromjesečnu platu.

Neki radnici su počeli da se konsultuju sa advokatima o mogućnostima u slučaju da budu opozvani. Drugi su u otvorenom revoltu, tvitujući javnosti teme o raznim aspektima organizacije koje su prekinute nakon nesreće sa gotovim ciljem u procesu Muskovog otpuštanja.

U međuvremenu, preostali menadžeri se pripremaju za mnogo veće opterećenje nego što su ranije bili navikli. Jednoj osobi s kojom sam razgovarao rečeno je da svaki tehnički menadžer treba da očekuje da će upravljati sa najmanje 20 pojedinačnih saradnika, a da pritom provede barem polovinu svog vremena na pisanje koda. Drugi su dobili mnogo veći broj direktnih izvještaja.

II. Dva Twittera

Kako je danas počeo na Twitteru, u kompaniji su u suštini postojale dvije grupe, rekao mi je jedan zaposlenik: oni koji rade na projektima u koje je Musk bio duboko uključen, kao što je obnovljena pretplata na Twitter Blue, i svi ostali.

“Nekoliko timova koji su na njegovim projektima za kućne ljubimce rade po 20 sati,” rekao mi je jedan zaposlenik. „Ali većina kompanije samo sedi. Nema lanca komande, nema prioriteta, nema organizacione šeme, a u mnogim slučajevima nema pojma ko je vaš menadžer ili tim.”

Kako bi saznali šta treba da rade, zaposleni su potražili neke neobične izvore. Nakon što su se brojne poznate ličnosti i profili visokog profila počeli lažno predstavljati za njega, Musk je objavio novu politiku, putem tvita, prema kojoj će svi koji se otkriju da se lažno predstavljaju kao neko drugi biti trajno zabranjeni bez upozorenja. Rečeno mi je da je to bila vijest za ono što je ostalo od Twitterovog političkog tima, a nakon toga su neki zaposleni počeli raspravljati o tome kako implementirati Muskov edikt.

U međuvremenu, zdravstvenom timu je rečeno da posluša podcast savjetnika Muska Davida Sacksa radi uvida u to zašto su upravo izgubili polovinu svojih kolega, kaže bivši zaposlenik. Sacks, rizični kapitalista koji je pomagao u upravljanju tranzicijom Muska, zajednički je domaćin podcasta “All-In” sa svojim kolegama savjetnikom na Twitteru Jasonom Calacanisom i VC Chamathom Palihapitijom.

„Najnoviji podcast pokriva trenutna otpuštanja koja se dešavaju širom tehnologije i pruža uvid u to zašto se to dešava/neophodno“, rekao je potpredsednik zaposlenima. “Mislim da je vrijedno slušati kako bismo razumjeli makro okruženje u kojem poslujemo.”

Većinu zaposlenih više su zanimale njihove zdravstvene beneficije, koje su odjednom postale znak pitanja. Otvoreni upisni period kompanije trebao je početi danas, prema globalnom kalendaru, ali u sistemu ljudskih resursa kompanije nisu bile dostupne informacije. Zaposleni su danas objavili nekoliko pitanja o beneficijama unutar Slack-a, ali uprava je na sva ostala bez odgovora.

III. Plava katastrofa

Rečeno mi je da su do kraja dana barem neki timovi počeli da održavaju sastanke na kojima su zaposleni bili informisani ko su im menadžeri, kako izgledaju njihove organizacione šeme i koji će im biti prioriteti.

Ali nekoliko zaposlenih sa kojima sam razgovarao i dalje se bore sa jednim sveobuhvatnim pitanjem: da li Musk i njegov tim imaju pojma šta rade?

S jedne strane, kompanija govori oglašivačima da napreduje, The VergeAlex Heath je izvijestio, dodajući 15 miliona korisnika dnevno od kraja drugog tromjesečja.

Ali uvođenje Muskovog prvog potpisanog projekta, nove verzije Twitter Blue pretplate koja će omogućiti svakome da dobije bedž za verifikaciju, bila je katastrofa.

Kompanija je u subotu predstavila novu verziju aplikacije s napomenama o izdanju koje govore da je nova Blue sada dostupna. (Kopija, koju je napisao Calacanis, bila je naširoko ismijavana jer zvuči kao phishing email.) Problem je što Blue nije bio dostupan, pa su oni koji su se pretplatili otkrili da su samo dobili pristup trenutnoj verziji Blue.

Zatim, nakon debate o potencijalnim efektima oslobađanja hiljada novih verifikovanih naloga na platforme usred američkih izbora na sredini mandata, kompanija je odgodila lansiranje.

Ali novi Blue se vjerovatno suočava sa većim problemima. Postojeća verzija imala je samo nešto više od 100.000 aktivnih pretplatnika, Platformer je naučio. Nova verzija će biti skuplja za 37,5 posto, a njena vrijednost za većinu redovnih korisnika platforme izgleda mutna. Nejasno je kako će kompanija uvjeriti dovoljno ljudi da se pretplate kako bi opravdala trud.

Zaposleni na Twitteru pokušali su prodati Muska i Sacksa na ideji da zatraže od poslovnih naloga da plate za dodatne funkcije, jer mnogi od njih koriste Twitter kako bi dosegli široku publiku. Ali oni su odbačeni u korist da se prvo ponudi široka verifikacija, rečeno mi je.

Drugi zaposleni su upozorili na sekundarnu karakteristiku nove Blue koju je Musk dodao u posljednjem trenutku: smanjenje broja oglasa u aplikaciji Twitter za polovicu. Procjene su pokazale da će Twitter izgubiti oko 6 dolara prihoda od oglasa po korisniku u Sjedinjenim Državama tom promjenom, rekli su izvori. Uzimajući u obzir Apple i Googleov udio u mjesečnoj pretplati od 8 dolara, Twitter bi vjerovatno mogao izgubiti novac na plavom ako se usvoji plan reklamnog svjetla.

„Osnove poslovanja jednostavno nisu tu“, rekao je jedan bivši zaposlenik koji je radio na planovima.

Musk je bio jako uključen u haotično lansiranje Blue, učestvujući na standup sastancima i razmjenjujući redovne e-poruke sa Esther Crawford, direktoricom upravljanja proizvodima u kompaniji. “Postoji jedan donosilac odluka, a to sam ja”, rekao je Musk radnicima, prema bilješkama sa sastanka koje su podijeljene sa zaposlenima u Slacku.

“Svaki detalj Twitter Blue mora biti jasan sa njim do posljednjeg detalja”, dodaje se u poruci.

Ali sve bi to moglo biti uvod u najveću promjenu od svih: naplaćivanje pretplate većini ili svim korisnicima za korištenje Twittera.

I Musk i Sacks razgovarali su o toj ideji na nedavnim sastancima, kaže osoba koja je upoznata s tim. Jedan takav plan bi mogao omogućiti svima da koriste Twitter ograničeno vrijeme svakog mjeseca, ali zahtijeva pretplatu za nastavak pretraživanja, rekla je osoba.

Nije se moglo saznati koliko su Musk i Sacks ozbiljni po pitanju paywall-a; Twitter nije odgovorio na zahtjev za komentar. Također se ne čini neizbježnim, jer je Plavi tim u potpunosti zaokupljen pokretanjem proširene verifikacije.

Ipak, s obzirom na ogroman teret duga Twittera, zaostalu ekonomiju Bluea i nedavnu pauzu u potrošnji velikih oglašivača, jasno je da će Musk i njegov trust mozgova morati učiniti nešto da značajno povećaju prihod. I šta god da odaberu, sve je jasnije da Twitter nikada neće biti isti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *