Vijesti

Čini se da se Google bori da izmisli budućnost

Ranije ove sedmice, Google je napravio neke ozbiljne rezove u svom startup inkubatoru Area 120, smanjivši polovinu svojih projekata, prema navodima TechCrunch. Svrha Area 120 bila je da zaposlenima u Google-u omogući negdje da eksperimentišu ili jure svoje strastvene projekte, s nadom da bi mogli naletjeti na sljedeću veliku ideju kao što su Adsense, Gmail ili Google News.

Ali kako se ekonomija okrenula, čini se da Google možda gubi želudac zbog velikih opklada i eksperimentiranja, umjesto toga pokušavajući usredotočiti svoje napore na ono što danas donosi novac (ili usluge koje zapravo jednostavno ima pokrenuti uprkos činjenici da gube novac, kao što je Google Cloud). Umjesto da izazove zaposlene da 20 posto svog vremena provedu u izradi otkačenih aplikacija, izvršni direktor Sundar Pichai kaže da kompanija mora biti 20 posto efikasnija i produktivnija. U dopisu ranije ovog ljeta, pozvao je zaposlene da budu „poduzetniji“, ali je to više ličilo na zahtjev da se više radi i pronađu načini za smanjenje troškova, a ne da kora drveće koje može ili ne mora uroditi plodom u budućnosti.

Ta percepcija je prožeta i van kompanije. Prema nedavnom izvještaju iz Informacijeneki regruteri koji žele zaposliti zaposlenike za startupe počinju da skreću pogled s Googlea jer imaju dojam da zaposlenici tehnološkog giganta uglavnom održavaju naslijeđene proizvode umjesto da grade nove.

Linija Pixel-a je manje inovativna nego prije, i teško je vidjeti da će se to uskoro promijeniti

Jedno od mesta gde je ova ideja najočiglednija je hardver kompanije. Ranije ove sedmice, izvijestili smo da je Google otkazao Pixelbook projekat koji je bio “duboko u razvoju” kako bi smanjio troškove, prepuštajući drugim kompanijama da unaprijede kategoriju Chromebooka.

Kao što je moja kolegica Monica Chin istakla, originalni Pixelbook je više ličio na halo uređaj koji treba da inspiriše druge proizvođače i pokaže šta je moguće sa Chromebook-ovima, a ne nešto što je Google zapravo očekivao da će ljudi kupiti. Iako ne znamo da li bi otkazani Chromebook imao isti etos, možemo sa sigurnošću reći da lansiranje bilo koje vrste laptopa ne bi bilo zagarantovano za Google – prema kompaniji za analizu tržišta IDC, kompanija nije čak ni jedan od pet najboljih proizvođača Chromebooka u smislu tržišnog udjela ili isporučenih jedinica. Google bi morao da ubedi ljude da izaberu njegov laptop umesto onih pouzdanih brendova kao što su Acer, HP ili Lenovo, nešto što naizgled nije uspeo ni u kom obimu sa Pixelbook Go 2019 (možda zbog njegove prilično visoke početne cene od 649 dolara) .

Ostali dijelovi Google Pixel linije također su manje hrabri nego prije. Sjećate li se Pixela 4, koji je došao sa radarskim senzorom, ili Pixela 2, koji je uveo strane koje se mogu stisnuti na Googleove telefone? Bile su to zabavne, cool karakteristike koje su vam dale dobar razlog da razmislite o Pixelu. Sve što smo do sada vidjeli o Pixel-u 7 čini da izgleda kao da će to biti relativno mala nadogradnja, upotpunjena vrlo sličnim dizajnom kao i njegov prethodnik. Saznaćemo da li je to zaista slučaj 6. oktobra, ali neću biti šokiran ako ne bude ništa šokantno u vezi sa sledećim Googleovim telefonima.

Međutim, bilo bi nepravedno reći da Google ne radi ništa novo kada su u pitanju Pixels. Na kraju krajeva, dodaje i pametni sat i tablet svojoj liniji. Međutim, čini se da ni jedni ni drugi ne pomjeraju granice, posebno ovaj drugi, koji ima dizajn koji se sada čini godinama zastarjelim, a vjerovatno će se još više osjećati sljedeće godine nakon što dobijemo svježe nove iPadove. Umjesto da budu halo uređaji koji inspirišu druge proizvođače, čini se kao da Google hvata korak sa Samsungom (i u ovom trenutku nije jasno da li će ovi uređaji uopće biti konkurentni).

Ovaj fenomen nije sasvim nov za Google i nije ograničen samo na hardver. Google je zloglasan po odustajanju od projekata ubrzo nakon njihovog pokretanja, a ponekad čak i prije – tek u posljednjih godinu dana, okrenuo se prema planovima za integraciju bankarstva u Google Pay (koji je sada uglavnom zamijenjen reinkarniranim Google novčanikom) , uglavnom je ukinuo svoj YouTube Originals program, i udaljio Stadia od toga da bude servis za striming igara na više tehnologije bijele etikete koju kompanije mogu koristiti za demonstracije i dodatke za planove. Ali postoji razlika između odustajanja od odabranih projekata i promjene vaše kulture da bude konzervativnija prema eksperimentiranju. Izjava sa sigurnošću koja od ovih Googleovih radnji bi zahtijevala više podataka, ali potezi poput prijenosa sredstava iz neuspjelog eksperimenta u startup i zatim ulaganje u kompaniju su manje ambiciozni od samoga ponovnog pokretanja projekta.

Ništa od ovoga ne znači da Google potpuno miruje – očigledno, njegove osnovne aplikacije i usluge nastavljaju da dobijaju nove funkcije, redizajn i podešavanja. I nije kao da je Google prestao da baca sve što može na zid platforme za razmjenu poruka. Kompanija troši skoro 10 milijardi dolara kvartalno na istraživanje i razvoj – taj novac očigledno ide negde. Ali bilo bi mi teško da se setim bilo kakvog nedavnog rada kompanije koji me je naterao da sednem i kažem: “Vau!” Naravno, uživam u gledanju povremenih TikTok-a, ali na Youtube-u, i cijenim što Google čini Android prilagodljivijim, a praćenje weba malo manje jezivim, ali te promjene su inkrementalne, a ne revolucionarne.

Googleove nedavne inovacije ne izgledaju kao budućnost

Možda je dio razloga zašto je bilo teško biti uzbuđen zbog Googleovih napora taj što se fokusira na inovacije. Nedavno je uveo niz promjena u Workspace, dodajući “čipove” koji vam omogućavaju da spojite svoje dokumente, tabele, podsjetnike, pa čak i sastanke i e-poštu. Takođe je posvetio određenu pažnju Meetu, svom Zoom konkurentu. Ali dok su ove promjene vjerovatno učinile radni život ljudima malo lakšim, meni se dodavanje novih funkcija u uredski paket ne čini baš kao ljuljanje za ogradom kako bi se izgradila budućnost.

Čak i kada bi Google u potpunosti zaustavio sve eksperimente, vjerovatno bi preživio – njegove usluge su ukorijenjene u tkivu načina na koji gotovo svi koristimo internet u ovom trenutku. Ali ako ne zahtijeva velike opklade, bit će mu teško osmisliti sljedeći Gmail, Google Assistant ili ChromeOS i gotovo nemoguće pomoći u izmišljanju novih kategorija tehnologije kao što su automobili koji se sami voze ili računarstvo u okruženju. Ako kompanije žele privući ljude koji će graditi budućnost, one moraju biti tip mjesta gdje ljudi zapravo mogu izaći na udovima i ne brinuti se da će upasti u nevolje jer laju na pogrešno drvo. Bila bi šteta da Google postane kompanija u kojoj to nije slučaj.

Leave a Reply

Your email address will not be published.