Vijesti

Auto industrija je izgubila svoju spektralnu borbu sa FCC-om jer je V2V uvijek bio fantazija

Danas je okružni sud DC objavio svoju odluku, priklonivši se Federalnoj komisiji za komunikacije, o preraspodjelu dijela opsega od 5,9 GHz. To je velika pobjeda za FCC i veliki gubitak za automobilsku industriju, koja je obećala da će koristiti zračne valove za poboljšanje sigurnosti kroz tehnologiju koja se zove “vozilo-vozilo” (V2V) ili “vozilo-svemu” (V2X ) komunikacija.

Problem je, kako je urnebesno rekao sudija Justin Walker po svom mišljenju, u tome što ova tehnologija zapravo nikada nije postojala. Bila je to jedna od onih inovacija tipa „odmah iza ugla“ koje su oduvijek obećavane, ali nikada nisu isporučene. To je bila fantazija, a danas je sud u osnovi rekao isto.

Ali prvo, mala lekcija iz istorije: 1999. godine, FCC se složio da izdvoji 75 megaherca spektra u opsegu od 5,9 gigaherca za nešto što se zove namenske komunikacijske usluge kratkog dometa (DSRC), koje će se koristiti za poboljšanje bezbednosti na putu kroz V2X tehnologije .

Uopšteno govoreći, V2X omogućava vozilima da šalju i primaju poruke o uslovima na putu, kao što su prebrze automobile, vremenske prilike ili saobraćajne gužve. To bi također moglo pomoći u sprječavanju sudara korištenjem tih informacija za donošenje odluka, poput primjene kočenja u nuždi.

Neki stručnjaci kažu da bi široka primjena tehnologije mogla pomoći da se ubrza usvajanje autonomnih vozila, koja bi mogla koristiti V2V komunikaciju da pojačaju njihovu sposobnost da „vide“ svoje okruženje i donose bolje odluke u vožnji.

Ali automobilska industrija je sporo razvijala V2X tehnologiju, a uvođenje je teklo po komadima. Mercedes je ugradio V2V opremu u 2017 E-Klasu i 2018 S-Klasu. General Motors je također predstavio V2V u Cadillac CTS 2017. Drugi proizvođači automobila počeli su pomno razmatrati noviju tehnologiju nazvanu cellular V2X (C-V2X), koristeći postojeće ćelijske mreže za slanje komunikacija.

Trumpova administracija je 2017. objavila da ubija mandat iz Obamine ere koji bi zahtijevao da novi automobili budu opremljeni V2V tehnologijom. I prošle godine, tenzije su eskalirale kada je FCC objavio novi plan za korištenje dijela spektra izdvojenog za V2X kako bi umjesto toga proširio Wi-Fi. Nazivajući V2X “neispunjenim obećanjem”, predsjedavajući FCC-a Ajit Pai je predložio da se donji 45MHz opsega učini dostupnim za nelicencirane upotrebe kao što je Wi-Fi i dodijeli gornjih 20MHz za C-V2X.

Proizvođači automobila lobirali su protiv te odluke, tvrdeći da bi dopuštanje Wi-Fi-ju da koristi dijelove spektra ometalo tehnologiju povezanih automobila. Njihov se argument u osnovi svodio na ovo: želimo da implementiramo V2V tehnologiju — Alijansa za automobilske inovacije je obećala 5 miliona komada V2V tehnologije u narednih pet godina — ali ne možemo dok FCC ne obeća da neće koristiti dio spektra za Wi-Fi.

Preskočite naprijed do 2022. godine i nijedno vozilo na putu danas ne koristi V2V tehnologiju na bilo koji smislen način. “Sljedećih dvadeset godina, inteligentni transportni sistemi se nisu razvijali onako kako se FCC nadao da će se razviti”, piše Walker u svojoj odluci. „Od 2020. ‘nijedno vozilo koje se prodaje na komercijalnom tržištu’ nije koristilo opseg od 5,9 GHz za pružanje sigurnosnih karakteristika vozila.”

Podnosioci peticije u ovom slučaju su Intelligent Transportation Society of America i American Association of State Highway and Transportation Officials, i oni se zalažu za zadržavanje 5,9 GHz isključivo u svrhe transporta. Oni tvrde da je FCC prekršio Zakon o jednakosti u transportu za 21. vek, za koji tvrde da Ministarstvu saobraćaja daje pravo veta na ovlašćenje FCC-a za raspodelu spektra. Ali sudija Voker odbacuje ovaj argument.

Voker se takođe priklonio FCC-ovom objašnjenju o preostalih 30MHz spektra kao dovoljnom za inteligentne transportne sisteme, dok takođe napominje da će nove tehnologije, kao što su “radar, LIDAR, kamera i senzori”, pomoći da se nadoknadi razlika.

I sudac zakucava na tvrdnju podnositelja peticije da proizvođačima automobila i tehnološkim kompanijama treba više od 30MHz spektra za ove „tehnologije koje još nisu stigle“, napominjući da „nas podnosioci predstavke nisu uputili na nikakav značajniji razvoj na polju još uvijek tehnologije do dolaska.”

Ne mogu početi da vam govorim koliko puta nam je rečeno da V2V tehnologija dolazi. Svaki CES tokom protekle decenije predstavljao je neke demonstracije obećanih inovacija: automobile koji vide kroz zidove!; automobili koji mogu razgovarati sa saobraćajnom signalizacijom!

Ali kao što je FCC tvrdio i Walker potvrdio, ove obećane inovacije nikada se nisu materijalizirale. Srećom, još je ostalo vremena da se nešto krene na put — i manji dio spektra pomoću kojeg se to može učiniti.

Leave a Reply

Your email address will not be published.