Mobilni

Zašto ljudi više ne čekaju toliko u redu za iPhone

Ova priča je dio Focal Point iPhone 2022CNET-ova kolekcija vijesti, savjeta i savjeta o Appleovom najpopularnijem proizvodu.

Davne 2007. planovi Davida Barnarda da kupi svoj prvi iPhone bili su jednostavni. Namjeravao je otići do AT&T prodavnice tokom vikenda i kupiti jednu. To je to.

Ali njegov brat Sam ga je uvjerio u suprotno.

Bio je potreban jednostavan telefonski poziv da ubijedi Davida da se odveze do Apple Store-a u San Antoniju i čeka u redu i bude jedan od prvih ljudi koji će ga kupiti.

To lansiranje iPhonea oduvijek je bilo dragocjeno sjećanje za Davida, kojeg je fotograf San Antonio Express-Newsa snimio dok su on, njegov brat i snaja stajali ispred reda i dok su ulazili u radnju. Davidova reakcija ubrzo nakon što se dočepao željenog uređaja završila je u novinama.

Predstavljanje iPhonea poprimilo je dodatni sloj značenja nakon što je Sam preminuo od raka 2015. godine.

„Bili smo se kao mačke i psi kao deca, a onda smo počeli da se zbližavamo oko toga da smo Mac štreberi“, kaže David.

Petnaest godina kasnije, David je i dalje samoproglašeni “beznadežni fanboy”, ali mnogo toga drugog se promijenilo. Kako je iPhone postao mainstream, Apple se iz autsajdera pretvorio u titana industrije. Njegova prodaja je skočila više od 15 puta na 366 milijardi dolara prošle godine, u odnosu na 24 milijarde dolara za cijelu godinu lansiranja iPhonea 2007.

Vidi također: Recenzija iPhone 14 Pro i 14 Pro Max: Dobrodošli na Appleov Dynamic Island

Tehnološka industrija je također rasla uz Apple. Još 2007. godine milijarde ljudi su bile na mreži i koristile kompjutere, ali danas je razmjer mnogo veći. Facebook, sada najveća svjetska društvena mreža s više od 2,9 milijardi korisnika koji se prijavljuju svakog mjeseca, tada je brojao manje od 100 miliona. A globalno tržište pametnih telefona bilo je manje od 10% veličine kakvo je danas.

Ipak, te linije iPhonea više nisu ono što su bile.

Promatrači industrije, istoričari i analitičari slažu se da postoji mnogo razloga zašto se linije više ne materijaliziraju kao u prošlim godinama. Jedan od razloga je e-trgovina, koja danas omogućava ljudima poput Barnarda da kupuju svoje iPhone na mreži i lako ih dopremite do kućnog praga. Pametni telefoni su takođe postali toliko popularni, da nema toliko problema u tome da budu prvi u svom bloku s najnovijim gadgetom.

Imamo složenije osjećaje o tehnološkoj industriji nego tada. Posljednjih nekoliko godina, tehnološke kompanije bile su preplavljene kontroverzama u vezi s tim kako postupaju (ili pogrešno postupaju) s našom privatnošćukako su pomogli stvoriti ogromne mreže nadzora vladeili kako su dozvolili šokantne količine mržnje i nasilja to izviru iz njihovih proizvoda.

Vidi također: Pregled iPhone 14: Dobra nadogradnja za većinu ljudi

Danas tek počinjemo da razmišljamo o posledicama stavljanja superračunara povezanih na internet u naše džepove.

„Sam pametni telefon je uređaj pun pozitivnih i negativnih asocijacija“, rekla je Margaret O’Mara, profesorica istorije na Univerzitetu u Washingtonu i autorica knjige The Code: Silicon Valley and the Remaking of America.

Istina, Apple je samo jedna kompanija, čak i ako je najcjenjenija kompanija na svijetu sa oko 2,45 biliona dolara. Regulatori i zakonodavci širom svijeta općenito su više fokusirani na obuzdavanje kolega kao što su Facebook roditelj Meta, Google i YouTube roditelj Alphabet, Amazon i Twitter, čije su platforme i usluge pomogle ohrabriti ljude koji žele srušiti samu modernu demokratiju.

Ipak, kaže O’Mara, čak i ako ima manje redova izvan Apple Stores-a, tvrdokorni su i dalje bili tu za iPhone 14 koji je lansiran u petak. Drugi su se u međuvremenu preselili na internet, na društvene mreže i platforme za live streaming, gdje dijele, raspravljaju, raspravljaju i opsjedaju.

„Još uvek postoje veoma intenzivni i strastveni fandomi sa željom da budu prvi u redu, da tako kažem, ili da budu angažovani“, rekla je ona.

Uzbudjenje

Bob O’Donnell nikada nije stajao u redu za Apple uređaj, ali je sa svojom djecom išao na zabave za izdavanje knjiga za seriju Harry Potter. “To je bio događaj”, rekao je.

Dugogodišnji industrijski analitičar i sada osnivač Technalysis Research, O’Donnell je rekao da je teže generirati te nivoe uzbuđenja za mnoge stvari, a kamoli za tehnološku spravu. “Bukvalno, svi sada imaju pametni telefon, tako da sada nije toliko poseban ili jedinstven”, dodao je.

Ipak, kaže on, Apple bi možda mogao ponovo povući te linije ako ikada dođe do puštanja u prodaju svojih slušalica o kojima se dugo priča, posebno zato što se virtuelna stvarnost trudila da ispuni svoj hype.

John Maeda kaže da Apple naočale možda neće odvući gužvu, već čak i duže glasine o Apple Car bi. Tehnolog i autor, koji je radio u MIT Media Lab i Silicon Valley VC firmi Kleiner Perkins Caufield & Byers, između ostalog, rekao je da je ono što je pomoglo Appleu da se istakne njegova sposobnost da napravi dobro dizajnirane proizvode sa slično dobro napisanim softverom koji ih pokreće . “Kompanije koje mogu i jedno i drugo su rijetke”, rekao je.

Apple iPhone 14 Pro

To je i razlog zašto su ljudi poput Davida Barnarda još uvijek uzbuđeni zbog iPhonea 15 godina nakon što je prvi sletio na police trgovina. Ubrzo nakon što je iPhone lansiran, Barnard je počeo da prebacuje svoju karijeru na razvoj aplikacija, što ga je na kraju dovelo do njegovog trenutnog posla kao zagovornik programera na platformi za prodaju aplikacija RevenueCat. Barnard je nestrpljivo naručio iPhone 14 Pro nedelju dana pre njegovog debija, i rekao je da se raduje isprobavanju Dynamic Islandnovi način prebacivanja između aplikacija na vrhu ekrana.

A da nije bio u mogućnosti da mu iPhone isporuče kući, Barnard je rekao da biste ga vjerovatno našli u redu sa par prijatelja ispred Apple Store-a.

“Mogao bih se žaliti na Tviteru, ali bih to učinio”, rekao je. “I bio bih sretan i uzbuđen da to uradim, jer je to iskustvo.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.