Kamera iPhone 14 Pro je veliki skok za ljubitelje fotografija

Ova priča je dio Focal Point iPhone 2022CNET-ova kolekcija vijesti, savjeta i savjeta o Appleovom najpopularnijem proizvodu.
Zahvaljujući iPhoneu 14 Pro, pravo je vrijeme da budete ozbiljan fotograf. Appleov najnoviji pametni telefon, koji ima senzor od 48 megapiksela, donosi značajna poboljšanja u kvaliteti slike ne samo za prosječnu osobu, već i za foto entuzijaste i profesionalce koji pokušavaju izvući maksimum iz kamere koju mogu staviti u džep.
Ja sam jedan od tih ljudi koji se bavi pucanjem profesionalno jedno vrijeme, a ostalo kao hobi. Probao sam svoj iPhone 14 Pro kroz svoje korake, i nakon nedelju dana pucanje i pikljanje pikselaimpresioniran sam tehnološkim poboljšanjima.
Ističu se tri naglaska u iPhone 14 Pro i Pro Max: rezolucija glavne kamere od 48 megapiksela, bolji kvalitet slike na glavnoj i ultraširokokutne kamere tako da fotografije izgledaju prirodnije i poboljšane performanse pri slabom osvjetljenju na sve tri stražnje strane kamere. Glavni ljudi bi ih trebali cijeniti, kao što moj kolega Patrick Holland primjećuje u svojoj recenziji iPhone 14 Pro i testiranju kamere, ali ozbiljni strijelci mogu zaista imati koristi.
Mogućnost snimanja boljih fotografija jedan je od očiglednijih načina na koji možete vidjeti napredak u najnovijem iPhoneu. Možda nećete primijetiti poboljšanje brzine procesora ili kvaliteta prikaza iz godine u godinu, ali kvalitet kamere pokazuje napredak vidljiviji. I konkurentno, sa Samsungom koji nudi moćne objektive sa zumom od 10x i Google-ovom pionirskom kompjuterskom fotografijom, Apple mora naporno raditi da zadrži vjernost obožavatelja iPhone-a.
Na sreću, Apple je također podigao svoju igru. Pregledao sam stotine fotografija kako bih uporedio svoj iPhone 14 Pro sa iPhone 13 Pro. Evo šta sam naučio.
Kamera od 48 megapiksela iPhonea 14 Pro je odlična
Moje omiljeno poboljšanje u odnosu na iPhone 14 Pro je senzor od 48 megapiksela na glavnoj kameri, onaj koji se najviše koristi. Volim roniti u detalje svake fotografije.
Za većinu ljudi, iPhone 14 Pro modeli će snimati na 12 megapiksela, kombinujući četiri piksela na senzoru slike u jedan kroz proces koji se zove binning piksela. Budući da je Apple povećao veličinu senzora, kvaliteta slike je poboljšana u poređenju sa snimcima od 12 megapiksela na ranijim telefonima.
Ali avanturističkiji mogu snimati sa svih 48 piksela. To učetvorostručuje broj piksela i utrostručuje veličinu datoteke, ali vam daje fleksibilnost da izrežete ili rotirate svoje fotografije bez gubitka detalja i rezolucije.
Ako volite da gledate ili štampate svoje fotografije u velikim veličinama, sjajno je imati 48 megapiksela. Sa 240 piksela po inču, uobičajenom postavkom za visokokvalitetne ispise, možete štampati fotografije od 48 megapiksela pri veličini 25,2 x 33,6 inča umjesto 12,6 x 16,8 inča za 12 megapiksela.
Da biste snimili snimke od 48 megapiksela, morate koristiti Appleov ProRaw format, opciju koja je omogućena u postavkama formata aplikacije za kameru. Mnogi ozbiljni fotografi to već preferiraju zbog njegovih prednosti u montaži: bolja fleksibilnost boja, ekspozicije, izoštravanja. ProRaw je računarski neobrađeni format, što znači da kombinuje više kadrova u jednu fotografiju i izvodi druge trikove kako bi iz relativno malog senzora pametnog telefona izvukao što je moguće više kvaliteta slike.
Snimanje pri slabom svjetlu je bolje na iPhoneu 14 Pro
Veći senzor na glavnoj kameri iPhone 14 Pro poboljšava snimanje noću ili kada su uslovi slabi. Uporedio sam mnogo fotografija pri slabom osvjetljenju, mnoge od njih snimljene Appleovim noćnim načinom rada, a neke od njih postavljene na stativ kako bi se eliminisali problemi zbog drhtavih ruku.
Glavna kamera modela 14 Pro pravi znatno bolje snimke, čuvajući više detalja i boja u sjeni nego kod 13 Pro. Dinamički raspon je također bolji, hvatajući širi raspon između svijetlog i tamnog. Nije ono što biste dobili od SLR fotoaparata punog formata ili fotoaparata bez ogledala kao što su Sony, Nikon ili Canon, ali je impresivno.
Gornja usporedba prikazuje isti noćni snimak, namjerno preeksponiran kako bi se otkrili nedostaci u tamnijim dijelovima scene. Fotografija iPhone 13 Pro lijevo pati od više šuma, manje detalja i lošije boje od iPhone 14 Pro snimljene desno. Oba su snimljena u rezoluciji od 12 megapiksela uz Appleov noćni način rada.
Ultraširoka kamera dobija slično poboljšanje od 13 Pro do 14 Pro, iako njene performanse nisu tako dobre kao kod glavne kamere. Noćni snimci koji vire u moju kuću pokazuju manje buke tamo gdje je tamno i svuda bolje detalje i boje.
Ako uređujete svoje fotografije, to znači veću fleksibilnost. Možete pojačati sjene i ublažiti izoštrene svjetline bez uvođenja toliko artefakata poput mrlja šuma ili posterizacije, gdje nema dovoljno podataka za glatke gradacije tonova.
A bolji dinamički raspon pomaže i kada je svijetlo, na primjer sa svijetlim nebom koje izgleda prirodnije.
U vrlo, vrlo mračnim situacijama, primijetio sam kako iPhone 14 Pro povećava ISO senzor slike, postavku osjetljivosti. Lux, proizvođač aplikacije za kameru Halide za iPhone, prijavljuje najviši ISO od 12.768 za glavnu kameru iPhone 14 Pro u poređenju sa 7.616 na 13 Pro.
Telefoto kamera snima više detalja
Apple je nekoliko godina koristio tehniku analize slike zasnovanu na umjetnoj inteligenciji pod nazivom Deep Fusion kako bi sačuvao detalje i boju pri slabom i tamnom svjetlu. U najnovijoj generaciji iPhonea 14, Apple-ova tehnologija Photonic Engine pokreće Deep Fusion ranije u procesu obrade slike kako bi se bolje očuvale tekstura i boje.
Radi na svim kamerama, ali najviše ga cijenim na telefoto objektivu koji inače nije promijenjen sa 13 Pro na 14 Pro.
Na jednom snimku sobne biljke koji sam snimio uveče, jasno sam mogao da vidim fine detalje na snimku 14 Pro koji je bio odsutan sa 13 Pro. Možete uporediti ova dva iznad.
Za još jednu fotografiju tamne uljane slike koju sam snimio kada je bila zatamnjena, iPhone 13 Pro je odlučio da koristi svoju glavnu kameru i digitalno unapredi fotografiju, sa predvidljivim kašastim rezultatima. iPhone 14 Pro koristio je svoju telefoto kameru i snimio mnogo više detalja, možda uz pomoć Photonic Enginea i poboljšane stabilizacije slike.
U mračnim uslovima, međutim, smatram da je autofokus telefoto jednako nepouzdan na 14 Pro kao i na 13 Pro.
Apple nije žrtvovao kvalitet slike za 48 megapiksela
Apple je povećao glavnu kameru sa dobrim balansom rezolucije i kvaliteta slike.
Povećanje broja piksela može zahtijevati smanjenje veličine piksela kako bi se svi smjestili na senzor. Problem je u tome što su manji pikseli lošiji kada su u pitanju boja, šum i snimanje širokog dinamičkog raspona između svijetlih i tamnih područja slike.
Kada koristite spajanje piksela za proizvodnju slika od 12 megapiksela, pikseli iPhone 14 Pro su efektivno 65% veći nego na iPhone 13 Pro, a kvalitet slike se poboljšava u skladu s tim. Ali dok snimate na 48 megapiksela, iako su pikseli 59% manji nego na 13 Pro, oni su i dalje dovoljno veliki da proizvode fotografije sa fantastičnim detaljima i dobrim bojama.
Mali pikseli bi bili problem kada su uslovi tamni. Ali kada snimate u noćnom režimu ili koristite blic, iPhone 14 Pro zaobilazi problem tako što snima samo fotografije od 12 megapiksela.
2x telefoto kamera je super trik
Pametan trik sa kamerom od 48 megapiksela je samo korišćenje centralne četvrtine slike za snimanje snimaka od 12 megapiksela sa užim vidnim poljem. Apple ovu opciju prikazuje kao 2x kameru u aplikaciji za kameru.
To je dobra ideja jer je 2x zum često bolji od dramatičnije 3x telefoto kamere za subjekte srednjeg opsega. Radi i sa videom.

Štreberi optike s pravom će istaći da se svojstva objektiva nisu promijenila, što znači da ćete dobiti neke probleme sa širokim uglom poput dublje dubine polja zbog čega je teže izolirati portretne subjekte od njihove pozadine. Kako god. To je i dalje korisna opcija, a kvalitet slike je dovoljno dobar kada nije prigušen.
Glavna kamera ima korisno širi pregled
Apple je proširio vidno polje glavne kamere sa ekvivalentne žižne daljine od 26 mm na širi ugao od 24 mm. Pogotovo s obzirom na opciju snimanja na 48 megapiksela, mislim da je to opravdano.
Mnogi od nas snimaju u zatvorenom prostoru gdje je nepraktično hodati unazad kako bi se svi snimili u grupi, pa je šire vidno polje opravdano. Uvijek možete snimati ultraširokom kamerom, ali lošiji kvalitet slike je zaista očigledan kada je prigušen.
Snimanje u 48 megapiksela je sporije
Jedna mana fotografija visoke rezolucije: obično je potrebno više od jedne sekunde da se napravi snimak od 48 megapiksela. Nakon što dodirnete dugme zatvarača, snima se fotografija i telefon se na trenutak odbacuje pre nego što dugme zatvarača ponovo postane dostupno.
Nasuprot tome, snimanje iste scene od 12 megapiksela je mnogo brže. Ako snimate subjekte koji se brzo kreću, držite se niže rezolucije.
Želio bih da se postavka na ekranu prebaci između 12 i 48 megapiksela, tako da ne moram kopati po postavkama formata aplikacije kamere da je promijenim. Lux’s Aplikacija Halide, ažurirana za iPhone 14 Pro, uključuje prekidač za prebacivanje između 12 i 48 megapiksela. Čak i bez prekidača, želeo bih da znam koju rezoluciju koristim da ne bih zbrisao važne snimke.
Ali razumijem Appleovu preferenciju za jednostavniji interfejs, nenatrpan dugmadima, fotografi bi mogli požaliti ako slučajno pritisnu. Uglavnom ću snimati na 48 megapiksela.
Sa četiri puta većim brojem piksela, uređivanje je takođe sporije. Čak i na mom prilično brzom M1 Max MacBook Propotrebno je nekoliko sekundi da se renderuju ProRaw slike od 48 megapiksela.
Apple povlači preoštrenje
Jedna od mojih dugogodišnjih pritužbi na Apple fotografije je da previše izoštrava slike, previsoko pokreće matematički algoritam koji naglašava kontrastne rubove. Rezultat je hrskav izgled koji mi izgleda umjetno i ometajuće. Zaista, jedan od razloga zašto snimam ProRaw je da mogu odabrati niži nivo izoštravanja.
Drago mi je što mogu izvijestiti da se Apple povukao. Adobe Lightroom, softver koji koristim za uređivanje i katalogiziranje fotografija, prikazuje izoštravanje postavljeno na 40 umjesto 50 koje je Apple koristio godinama. Još uvijek ga često vraćam na 20 ili 30 kako bih proizveo prirodniji, manje digitalno obrađen izgled.
Vaše preferencije se, naravno, mogu razlikovati. Adobe ističe da ljudi vole više izoštravanja, kontrasta i zasićenosti boja kada gledaju fotografije na manjim ekranima. Čak i ako Apple više optimizuje za gledanje na telefonu, ja i dalje preferiram izoštravanje koje mi izgleda prirodnije.
Te fotografije od 48 megapiksela zauzimaju više prostora
Ako razmišljate koliko prostora za pohranu kupiti s novim iPhoneom, uzmite u obzir da slike od 48 megapiksela zauzimaju otprilike tri puta više prostora.
Apple kaže da su slike od 12 megapiksela oko 25 MB, a fotografije od 48 megapiksela oko 75 MB. To se razlikuje u zavisnosti od toga da li snimate jednostavne ili složene scene. Najveće veličine koje sam pronašao su, za jednu scenu zauzetu puno listova, 43 MB za 12 megapiksela i 125 MB za 48 megapiksela. Oba snimka su bila u ProRawu i uokvirena na isti sa stativom.
Sa četiri puta većim brojem piksela, uređivanje je takođe sporije. Čak i na mom prilično brzom M1 Max MacBook Pro, potrebno je nekoliko sekundi da se renderuju ProRaw slike od 48 megapiksela.
A ako snimate ProRes video, još jedan Apple-ov vrhunski format, uzmite u obzir još više prostora. Jedan 18-minutni video koji sam upravo snimio u ProRes-u progutao je 27 GB prostora za pohranu.
Kamera iPhone 14 Pro je velika
Ne možete ubaciti veliki senzor u telefon bez upotrebe velikog sočiva, a cijena koju plaćate za bolji kvalitet slike iPhonea 14 Pro je deblji telefon. Nosim DSLR na planinarenja, rođendanske zabave i konferencije, tako da se nećete iznenaditi kada čujete da sam u redu s Appleovim izborom.

Ryan Jones je pratio debljinu iPhone kamere tokom godina, a 14 Pro ima najveći optički paket do sada. Izlazi 4,18 mm iznad ostatka kućišta iPhone 14 Pro debljine 7,85 mm. Za poređenje, kućište iPhonea 13 Pro bilo je otprilike isto sa debljinom od 7,65 mm, ali su kamere stršile 3,6 mm.
Apple oblikuje svoje tri kamere tako da izgledaju kao tradicionalne kamere. Teško je očistiti džepove između cijevi, ali srednji materijal bi dodao veću težinu ionako debelom telefonu. A izbočeni cilindri prenose poruku fotografske ozbiljnosti na isti način na koji to čine ogromni telefoto objektivi na tradicionalnim fotoaparatima.
Samo pokušajte da vam veličina kamere ne padne na pamet.