Kompjuter

Postoji novi način vraćanja na tvorničke postavke M1 i M2 Mac računara. Evo kako

Ako ste kupili novi MacBook Air, MacBook Pro iMac, Mac Studio ili Mac Mini u posljednjih nekoliko godina, gotovo sigurno koristi Appleov vlastiti procesor, bilo da Apple Silicon M1 ili Apple Silicon M2, umjesto Intelovog čipa. U svakodnevnoj upotrebi, vjerovatno nećete primijetiti nikakvu operativnu razliku, i to je dobra stvar. Međutim, kada dođe vrijeme za resetiranje novog Maca, bilo zato što ga prodajete, predajete ili rješavate probleme, postoje potpuno novi koraci za potpuno brisanje modela zasnovanih na M1 i M2.

Konkretnije, promijenili su se koraci za pristup Recovery Modu, alatu koji trebate koristiti za resetiranje vašeg Maca. Provest ću vas kroz kako doći do Recovery Mode i koristiti sve opcije, kao i pružiti nekoliko rješenja za probleme na koje sam naišao. (Sporedna napomena: Najlakši način da saznate da li imate Apple Silicon Mac je da kliknete na Ikona jabuke na krajnjem lijevom dijelu trake menija, a zatim slijedi O ovom Macu i pogledajte Čip odjeljak.)

Kako pristupiti MacOS Recovery-u na Apple Silicon Mac-u

Kliknite na Apple Icon i Ugasiti vaš Mac. Kada se računar potpuno isključi, pritisnite i držite dugme za napajanje. Kada se Apple logo prvi put pojavi, odmah ispod njega ćete vidjeti tekst koji vas obavještava da ga i dalje pritiskate kako biste pristupili opcijama pokretanja. Pritiskajte ga dok se tekst ne prebaci na “Učitavanje opcija pokretanja”, što bi trebalo potrajati oko pet sekundi. Zatim kliknite Opcije > Nastavi.

Odaberite korisnika sa administratorskim privilegijama (to ćete najvjerovatnije biti vi, ako ste prvobitno postavili sistem) i unesite lozinku računa kada se to od vas zatraži.

Snimak ekrana opcija MacOS-ovog Recovery Mode-a, koje se vraćaju sa vremenske mašine, uslužnog programa za disk, safarija i ponovne instalacije MacOS-a

Novi alat za oporavak vam daje nekoliko opcija

Nakon što se prijavite na korisnički račun, vidjet ćete listu aplikacija dostupnih u Recovery.

Obnavljanje iz vremeplova: Koristite ovu opciju ako želite da vratite svoj Mac iz prethodne rezervne kopije Time Machine. Ovo je korisno ako ste izgubili gomilu datoteka, promijenili postavke ili instalirali aplikaciju koja je izazvala ozbiljne probleme s vašim Mac-om.

Ponovo instalirajte MacOS Monterey: Ako imate problema sa MacOS-om, možete isprobati ovu opciju da ponovo instalirate najnoviju verziju MacOS-a bez brisanja bilo koje datoteke ili gubitka podataka.

Safari: Možete koristiti Apple-ov preglednik za pretraživanje i rješavanje problema kako popraviti svoj Mac.

Disk Utility: Alat koji ćete koristiti za popravku, rješavanje problema ili brisanje tvrdog diska.

Na traci menija na vrhu ekrana takođe ćete imati pristup drugim aplikacijama i alatima kao što su Terminal, Share Disk i Startup Security Utility.

Snimak ekrana MacOS-ovog uslužnog programa za disk koji prikazuje brisanje particije

Obrišite čvrsti disk, ponovo instalirajte MacOS

Da biste u potpunosti uklonili sve svoje informacije s tvrdog diska i ponovo instalirali MacOS, otvorite Disk Utility i zatim odaberite interni disk, koji je označen Macintosh HD. Ako postoji opcija naslovljen Izbriši grupu volumena, označite polje. inače, kliknite Izbriši i slijedite upute. Ostavite naziv volumena i format na miru, ali za referencu, obično je “Macintosh HD” za naziv, a trebali biste koristiti AFPS za format.

Nekoliko sekundi kasnije, tvrdi disk će biti potpuno obrisan, uzimajući sa sobom sve vaše datoteke, korisničke račune i aplikacije.

Kada to učinite, zatvorite Disk Utility, a zatim odaberite Ponovo instalirajte MacOS sa liste opcija. Od vas će biti zatraženo da odaberete gdje želite da ga instalirate, a to bi trebao biti Macintosh HD (ili bilo koje ime koje ste dali svom tvrdom disku ako ste ga odlučili promijeniti).

Vaš Mac će zatim preuzeti najnoviju verziju MacOS-a, instalirati je, a kada završi, bit će kao da nikada nije postavljen.

MacBook Air 2022, ponoćno plavi, otvoren, na drvenoj površini pod uglom udesno

Kako popraviti grešku ‘Nema korisnika dostupnih za autorizaciju’

Pratio sam korake koje sam gore naveo — korake koje Apple preporučuje na svojoj stranici za podršku — ali na kraju sam naišao na poruku o grešci da nije bio dostupan ovlašteni korisnik koji bi odobrio ponovnu instalaciju MacOS-a. Nakon korisničkih izvještaja o istoj grešci, Apple je dao upute za rješavanje iste.

Da biste dovršili ponovnu instalaciju OS-a, koristite Disk Utility da biste odabrali pogon “Data” koji je zasivljen i izbrišite ga. Jednom kada se izbriše (opet, koristeći AFPS format kada se promovira), trebali biste moći instalirati MacOS bez problema.

Ako ne možete kreirati novi korisnički nalog

Nisam mogao da kreiram novi korisnički nalog nakon ponovne instalacije MacOS-a: MacBook Pro bi se zamrznuo kada bih pokušao da kreiram podrazumevani korisnički nalog. U osnovi, to se događa zato što MacOS traži informacije o računu na mjestu gdje više ne postoje.

Ako se sistem ne zamrzava, pokušajte ponovo pokrenuti u Recovery Mode, pokrenite Terminal, upišite “reset lozinke” u komandnoj liniji, odaberite opciju Reset Password, zatim pokrenite Recovery Assistant sa trake menija i izaberite Erase Mac ili koristite Disk Utility da izbrišete particiju podataka kao u prethodnoj napomeni. Ovo dolazi iz stare teme na Appleovim forumima.

Ako se zamrzava, morate pokušati pristupiti mu s drugog uređaja. Možete ga spojiti na drugi Mac i slijediti postupak opisan u ovoj StackExchange niti ili izbrisati particiju sa svog iPhone-a prema uputama u ovom komentaru na Redditu. (Imajte na umu da ovo drugo nisam testirao, jer mi je prvo funkcioniralo.)

Nakon što resetujete svoj Mac, možete ga vratiti, prodati nekome ili ponovo ga postavite na čistu ploču. Spremni da postanete MacOS Pro? Evo nekoliko savjeta to će vam pomoći da to učinite.

Leave a Reply

Your email address will not be published.