Igre

Prije 15 godina, Super Mario Galaxy je započeo novo zlatno doba za seriju

Mario je bio toliko sveprisutna figura da je teško zamisliti video igrice bez njega, ali čak je i kultni vodoinstalater zadesio težak period ranih 2000-ih, tokom turbulentnih dana GameCube-a. Njegova jedina platformska avantura za sistem, Super Mario Sunshine, bi na kraju bilo kritično i komercijalno razočaranje prema standardima serije, na kraju ne uspjevši poboljšati prodaju konzola. Pošto čak ni Mario nije mogao da preokrene sreću GameCube-a, činilo se kao da su najbolji dani vodoinstalatera iza njega – sve dok nije napravio spektakularan skok na sledećoj Nintendovoj konzoli.

Pet godina nakon Super Mario Sunshinea, Mario se vratio u kosmičkoj novoj avanturi: Super Mario Galaxy, hrabrom i maštovitom platformeru koji će pokrenuti novo zlatno doba za slavnu maskotu. Ostavljajući iza sebe brežuljke i ravnice Carstva pečuraka boje slatkiša, Super Mario Galaxy je bacio neustrašivog vodoinstalatera preko samog kosmosa, udahnuvši novi život seriji sa svojim divlje kreativnim dizajnom nivoa i čistom razigranošću.

Od samog početka, Galaxy smanjuje mnoge ekscese koji su kvarili njegovog prethodnika, što je rezultiralo mnogo čvršće orkestriranom avanturom. Nestale su faze sandboxa koje su dominirale Super Mario Sunshineom; umjesto toga, Galaxy vodi igrače kroz niz definitivno linearnih izazova, dočaravajući jednostavno platformiranje Marijevih najranijih avantura. Iako neke etape nude određeni stepen istraživanja, Mario retko ima vremena da dođe do daha u Galaksiji; gotovo svaki izazov je nemilosrdna trka naprijed do cilja, sa bezbroj iznenađenja, ometanja i mini ciljeva koje treba savladati na putu do tog odredišta.

Ono što Galaxyju daje trajnu svježinu je njegova raznolikost. Svaka faza je prepuna vrtoglavog niza ideja. Mario je mogao skakati oko malog planetoida jureći kolekcionarske predmete, udarati se između lebdećih komada stijena koristeći gumene kuglice mreže i kretati se platformama koje se same sklapaju iz svemirskog otpada – sve u rasponu od jednog nivoa. Štaviše, svijet igre se razvija mnogo bržim tempom od drugih Mario naslova. Nove faze se otvaraju nakon svakih nekoliko prikupljenih zvijezda, održavajući avanturu dosljedno zanimljivom i iznenađujućom.

Igrači i kritičari pozitivno su odgovorili na hiperaktivnu odvažnost Galaxyja. Igra će se prodati u skoro 13 miliona primjeraka na Wii-ju, što je činilo najprodavanijim 3D izdanjem serije u to vrijeme. Ali njegovo naslijeđe je razigrani pristup dizajnu nivoa, koji bi služio kao predložak za sve 3D Mario igre koje napreduju.

Super Mario Galaxy 2, objavljen tri godine kasnije, dodatno je izgrađen na ovim temeljima s mnoštvom novih ideja za igranje. Super Mario 3D Land i njegov nastavak, Super Mario 3D World, udružili su se sa slobodnim duhom Galaxyja sa tradicionalnijim dizajnom nivoa, brišući granicu između 2D i 3D linija serije. Čak je i Super Mario Odyssey, koji je prihvatio otvoreni pješčani stil koji su Mario 64 i Sunshine pioniri, prošarao svoje velike faze s gomilom linearnih izazova koji bi se osjećali kao kod kuće u bilo kojoj Galaxy igrici.

Svaka uzastopna Mario avantura bila je kritičan i komercijalni uspjeh, pomicala je više miliona primjeraka i zarađivala gotovo univerzalne pohvale od obožavatelja i recenzenata – daleko od mlakog prijema koji je Sunshine dobio 2002. Čak i sada, 15 godina kasnije, Super Mario Galaxy drži se kao jedna od najsjajnijih avantura vodoinstalatera. Iako su druge Mario igre možda od tada preskočile, Galaxy će uvijek biti odgovoran za početak prave renesanse serije.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *