Crypto

Uklanjanje kripto influencera jedan je od koraka koji bi pomogao da se ozdravi tržište

Međutim, kripto prostor je notorno nestalan, a kolaps nekada uspostavljenih kompanija kao što su Celsius i FTX su oštri primjeri kako ljudi mogu izgubiti milijarde dolara u kripto imovine gotovo preko noći.

Iz tog razloga, influenceri poznatih ličnosti trebali bi biti temeljno educirani o kripto proizvodu prije nego što ga promoviraju. Sa toliko toga na kocki, ovo je tačka koju niko u industriji ne bi trebao previdjeti.

Zbog ovih ogromnih rizika, regulatori sada postavljaju pitanja u vezi sa etikom slavnih koji koriste svoju značajnu privlačnost da privuku ljude u kriptovalute. I na tome se ne zaustavljaju; više nadležnosti nameću stroge uslove slavnim ličnostima da zalažu kripto proizvode masama.

Na primjer, u Evropskoj uniji, novi set propisa poznatih kao MiCA zakoni zahtijevat će od kripto uticajnih osoba da u potpunosti otkriju finansijske rizike povezane s proizvodima koje reklamiraju.

Singapur uvodi još strože mjere. Grad-država će dozvoliti samo kripto kompanijama da reklamiraju svoje proizvode na vlastitim platformama dok će u potpunosti zabraniti utjecajnim osobama da promoviraju bilo koju kripto imovinu na društvenim medijima.

Što je s tehnološkim poduzetnicima koji podstiču kripto na društvenim mrežama?

Iako bi ograničavanje ili zabrana poznatih ličnosti i uticajnih osoba na društvenim mrežama moglo biti pohvalno, još jedno pitanje ostaje bez odgovora. Šta treba učiniti sa preduzetnicima milijarderima čije riječi imaju moć da utiču na putanju kriptovaluta?

Novi vlasnik Twittera, Elon Musk, poznati je zagovornik kriptovaluta i veliki obožavatelj Dogecoina (DOGE). Kao primjer njegovog ogromnog utjecaja u kripto prostoru, u utorak, 25. aprila, samo nekoliko sati nakon što je njegova namjera da kupi Twitter postala javna, cijena memecoina je skočila za skoro 23% na 0,1677 dolara. Ta cijena je bila najviša od 14. januara, kada se trgovalo za 0,2032 dolara.

Povezano: Vrijeme je da obožavatelji kriptovaluta prestanu podržavati kultove ličnosti

I to nije bio jedini put: nekoliko Muskovih postova i komentara vezanih za DOGE iz prošle godine također je uzrokovalo rast ili pad cijene kriptovalute, ovisno o sentimentu koji je Musk dijelio.

Izvršni direktor Binancea Changpeng Zhao, poznatiji kao CZ, još je jedan utjecajan glas u kriptovaluzi. Njegov usputni tvit koji je najavio da njegova kompanija stvara fond za oporavak industrije kako bi pomogao u ublažavanju negativnih efekata kolapsa FTX-a izazvao je porast cijene Bitcoina (BTC) i šireg kripto tržišta. Iako CZ nije precizirao projekte koje će fond podržavati, niti kada će postati aktivan, vijesti su ipak izazvale pad cijena BTC-a na skoro 17.000 dolara.

Moramo uzeti u obzir moć takvih pojedinaca što se tiče uticaja na ono što kupujemo ili prodajemo. Regulatori ne mogu tretirati takve kao što su Musk i CZ kao obične ljude. Njihove riječi imaju preveliku težinu, posebno za industriju koja je nestabilna kao što je kripto.

Neki sugeriraju da je prepirka na Twitteru između CZ-a i bivšeg izvršnog direktora FTX-a Sama Bankman-Frieda mogla biti varnica koja je izazvala požar koji je spalio FTX do temelja. Ovi ljudi ne mogu tako neozbiljno koristiti svoje riječi, pogotovo ne na društvenim mrežama.

I, dok je CZ od tada opovrgao tvrdnje da je kratio FTX token, možemo li vjerovati da je to istina? Na kraju krajeva, Binance je mogao dobiti najviše od kolapsa FTX-a jer sada postaje najveća kripto berza na svijetu.

Ovo bi moglo ispasti kontroverzno, ali može postojati slučaj da se aktivnosti poput Muska i CZ-a također regulišu. Uostalom, njihovi glasovi imaju značajan uticaj u kripto prostoru. Neobična objava na društvenim mrežama od nekoga u njihovoj rijetkoj poziciji može izazvati značajan potres na kripto tržištu.

Nažalost, takva regulativa bi mogla izgledati kao povreda njihovih sloboda. Stoga bi najbolje rješenje, po mom mišljenju, bilo da budu oprezniji u svom izgovaranju. Uz veliku moć dolazi i velika odgovornost, a ljudi poput njih treba da vode primjer gledajući šta govore. Bilo bi žalosno ako je potrebna regulativa da ih na to natjera.

Prednosti i nedostaci kripto promocija slavnih osoba

Vidjeli smo kako su se Kim Kardashian i Floyd Mayweather suočili sa sudskim procesom zbog nezakonitog promoviranja kripto tokena. Njujorčanin Ryan Huegerich tužio je Mayweathera, optužujući boksera da obmanjuje investitore dok promovira EMax token. Komisija za hartije od vrijednosti je u međuvremenu kaznila Kardashianovu kaznu.

Najveći problem s korištenjem poznatih ličnosti za reklamiranje kriptovaluta? Iako obično imaju ogromne i željne sljedbenike, njihova publika, češće nego ne, ima malo, ako uopće ima, znanja o kriptografiji. Osim toga, poznate ličnosti često nemaju pojma o rizicima povezanim s proizvodima koje promoviraju.

Naravno, prednost poznatih influensera koji podržavaju kriptovalute je neizbježna buka koju stvaraju i ogromna mreža utjecaja kojom upravljaju. Kardashian, na primjer, ima više od 250 miliona pratilaca na Instagramu. Osim toga, ovi sljedbenici su obično tvrdoglavi da vjeruju mišljenjima slavnih, koliko god zvučali neobrazovano.

Povezano: SEC maltretira Kim Kardashian, a to bi moglo ohladiti ekonomiju uticajnih ljudi

Ali, poznate ličnosti su i zarobljenici suda javnog mnjenja. Svaki PR gaf s njihove strane mogao bi lako srušiti i spaliti kripto projekat.

I jesam li spomenuo koliko slavne ličnosti mogu biti skupe? Izvještaji pokazuju da će vas promotivni post na Instagram stranici Kim Kardashian vratiti između 300.000 i milion dolara.

Propisi će nam nesumnjivo pomoći da se zaštitimo od loših kripto odluka, ali naša najbolja odbrana je jasno oko i mnogo istraživanja. Ništa bolje od toga da iskopate što više informacija o projektu prije nego što u njega uložite svoj novac.

Kripto zima je napravila nevjerovatan haos u investicijama, a pogoršana je nemarnim postupcima nekih glavnih igrača u industriji. Pad kompanija kao što su FTX, Voyager, 3AC, Terra, Celsius i BlockFi samo pojačava pozive na regulaciju kriptovaluta.

Usred drame, ne treba zanemariti ulogu sponzorisanih slavnih ličnosti. Kao industrija, moramo pronaći načine da etički iskoristimo popularnost slavnih za promoviranje naših proizvoda.

Osim rada sa zakonima koji se primjenjuju, mislim da bi bilo najbolje da kripto projekti temeljito educiraju potencijalne poznate oglašivače o prednostima i rizicima njihovih proizvoda. Na ovaj način, influenseri će biti u boljoj poziciji da daju istinitiju sliku o tome šta prodaju, a ne samo da se zadovoljavaju velikom platom. Vjerujem da će malo iskrenosti uvelike popraviti narušenu reputaciju kriptovaluta.

Anastasia Kor je direktor marketinga i član odbora kripto firme Choise.com. Prije nego što se pridružila kompaniji, diplomirala je ekonomiju i menadžment na Gubkin State University of Oil and Gas, pored magistarske diplome iz marketinga. Prethodno je radila kao marketing menadžer za CINDX Platformu.

Autor, koji je Cointelegraphu otkrio njihov identitet, koristio je pseudonim za ovaj članak. Ovaj članak je u svrhu općeg informisanja i nije namijenjen i ne treba ga smatrati pravnim ili investicijskim savjetom. Stavovi, misli i mišljenja izneseni ovdje su isključivo autorovi i ne odražavaju nužno ili predstavljaju stavove i mišljenja Cointelegrapha.

Poznati ljudi često imaju ogroman uticaj na stavove koje usvajamo i odluke koje donosimo. Iz tog razloga, kripto industrija sve više koristi takve pojedince da promoviraju svoje proizvode.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *