Crypto

Blockchain i NFT mijenjaju izdavačku industriju

Web3 je postao najtraženiji investicijski sektor u 2022. godini, jer su slučajevi korištenja nefunžibilnih tokena (NFT), Metaverse i druge blockchain aplikacije postali plodovi. Stoga ne bi trebalo biti iznenađenje što su različiti segmenti izdavačke industrije počeli koristiti Web3 tehnologije za transformaciju tradicionalnih modela.

Na primjer, gigant za izdavanje udžbenika Pearson nedavno je najavio planove za korištenje NFT-a za praćenje prodaje digitalnih udžbenika kako bi se prikupio prihod izgubljen na sekundarnom tržištu. Časopis Time, koji je osnovan prije 99 godina, također koristi NFT za stvaranje novih tokova prihoda, zajedno sa osjećajem zajedništva unutar izdavačke industrije. Keith Grossman, predsjednik Time-a, rekao je za Cointelegraph da časopis pokazuje nove mogućnosti angažmana koje Web3 donosi u izdavačku industriju. On je rekao:

“Web3 može evoluirati nečiji brend u svijetu u kojem pojedinci prelaze od iznajmljivača na mreži u vlasnike na mreži, a privatnost počinje da se kreće sa platforme na pojedinca.”

Web3 omogućava zajednicu vlasnika sadržaja

Iako se može činiti netradicionalnim da jedan od najstarijih i najpoznatijih izdavača časopisa u industriji ugošćuje NFT galeriju, Grossman je objasnio da je Time do danas izbacio skoro 30.000 NFT. On je dodao da ih je prikupilo preko 15.000 adresa novčanika, od kojih je 7.000 povezano sa Time.com kako bi se uklonio paywall bez davanja ličnih podataka. „Usput, TIMEPiece zajednica je narasla na preko 50.000 pojedinaca“, istakao je Grosman.

Da bi ovo stavio u perspektivu, Grossman je objasnio da je u septembru 2021. Time pokrenuo inicijativu Web3 zajednice poznatu kao TIMEPieces. Ovaj projekat je digitalni galerijski prostor smješten na NFT marketplaceu OpenSea, koji je okupio 89 umjetnika, fotografa, pa čak i muzičara. “Broj umjetnika TIMEPiecea porastao je sa 38 na 89. Uključuje Drift, Cath Simard, Diana Sinclair, Micah Johnson, Justin Aversano, FVCKRENDER, Victor Mosquera i Baeige, da spomenemo samo neke,” rekao je Grossman.

Komad Isaaca “Drift” Wrighta iz kolekcije Slices of TIME. Izvor: Keith Grossman

Iako je značajan, važniji aspekt ovog rasta leži u razlikovanju „publike“ naspram „zajednica“. Prema Grossmanu, vrlo malo ljudi u izdavačkom sektoru razlikuje ove dvije grupe, ali je ipak primijetio da Web3 pruža „ogromnu priliku za one koji su voljni da istraže ovaj previd“. Na primjer, Grossman je objasnio da se publika na trenutak jednostavno uključi u sadržaj. Međutim, istakao je da se zajednica ravna oko zajedničkih vrijednosti i da joj se pruža mogućnost za stalni angažman. On je rekao:

“Zdrave ‘zajednice’ imaju opkope zbog kojih ih je teže narušiti ili zaobići. Međutim, potrebno im je mnogo rada da se razviju i njeguju. Dugoročna korist zajednice je stabilnost – a izdavaštvo je sve samo ne stabilno.”

Zaista, NFT-ovi mogu biti ključni za pružanje stabilnosti i interakcije sa publikom svijetu izdavaštva koji su mu potrebni za napredak. Kao što je Cointelegraph ranije izvijestio, brendovi koriste NFT na više načina kako bi vremenom bolje komunicirali s kupcima.

Drugi sektori izdavačke industrije upravo iz tog razloga počinju da zapošljavaju NFT. Na primjer, Royal Joh. Enschedé, 300-godišnja holandska štamparska kompanija, ulazi u Web3 prostor pružajući svojim klijentima NFT platformu za “kripto marke”. Gelmer Leibbrandt, izvršni direktor Royal Joh. Enschedé, rekao je za Cointelegraph da je svijet poštanskih maraka i filatelije vrlo tradicionalan, napominjući da će nepromjenjivi tokeni omogućiti širenje. On je rekao:

“Kripto marka otvara globalno tržište koje će se svidjeti ne samo klasičnim kolekcionarima maraka, već i kolekcionarima u tinejdžerskim, dvadesetim i tridesetim godinama koji kupuju, štede i trguju NFT. Ovo je naravno vrlo privlačno za naše glavne kupce — preko 60 nacionalnih poštanskih organizacija širom svijeta.”

Kripto poštanske marke lansirane su kao NFT kolekcionarske, ali se prirodno mogu koristiti i za slanje dokumenata poštom. Izvor: Royal Joh. Enschedé

Prema Leibbrandtu, Royal Joh. Enschedé je počeo razmišljati o načinima korištenja blockchain tehnologije prije više od dvije godine, ali je holandska štamparska firma odlučila da počne sa kripto markama zbog korisnosti i uklapanja na tržište. Leibbrandt je objasnio da ne samo da će kolekcionari markica moći posjedovati jedinstveni NFT, već će i tokeni koji se ne mogu zamijeniti služiti i kao “digitalni blizanci” namijenjeni da pruže dodatni sloj sigurnosti i autentifikacije za njegove fizičke proizvode.

Leibbrandt je također istakao da povezivanje fizičkih objekata sa njihovim digitalnim kolegama nudi korisnicima dodatne mogućnosti. Dok je napomenuo da su kripto marke samo početak Royal Joh-a. Enschedé-ovom Web3 putu, objasnio je da je kompanija počela da razvija “notables”, koji bi trebalo da se takmiče sa sigurnim štampanim novčanicama. On je objasnio:

“Upotrebom posebnih tehnika štampanja možemo dodati, između ostalog, proširenu stvarnost, koja zauzvrat omogućava pristup posebnim online promocijama i komunikacijskoj platformi. Znamenitosti su jedinstvene i NFT element se može koristiti kao kolekcionarski predmet, zajedno sa sredstvom plaćanja u Metaverse.”

Kao i Time, kripto žigovi i notables omogućavaju Royal Joh. Enschedé da izgradi zajednicu kolekcionara sposobnih za interakciju s platformom i jedni s drugima. „Sve vrste novih aplikacija se mogu povezati s njima, kao što je pristup događajima iz stvarnog života poput Formule 1 ili Tomorrowland, gdje samo nekoliko napomena daje pravo na VIP pakete. Gradimo naše poslovanje za narednih 100 godina.” dodao je Leibbrandt.

Nadalje, nezavisne novinske organizacije počinju primjenjivati ​​Web3 tehnologije kako bi riješile jedan od najvećih izazova s ​​kojima se medijska industrija danas suočava — „lažne vijesti“. Na primjer, Bywire.news je decentralizirana platforma za vijesti koja koristi umjetnu inteligenciju (AI), strojno učenje i blockchain za identifikaciju lažnih ili obmanjujućih sadržaja vijesti. Michael O’Sullivan, izvršni direktor Bywire-a, rekao je za Cointelegraph da je platforma izgradila i implementirala algoritam “povjerenje ili ne”. „Ovo može pružiti čitaocima ‘na prvi pogled’ sigurnost da je sadržaj koji se servira na Bywire.news platformi pouzdan i da su oni koji ga proizvode zaista odgovorni,” rekao je on.

O’Sullivan je objasnio da Bywireova AI tehnologija može “pročitati” članak za nekoliko sekundi prije nego što bude objavljen kako bi se utvrdila vjerodostojnost sadržaja. Kada se to uspostavi, algoritam generiše preporuku, zajedno sa obrazloženjem iza njegovog određivanja. „Zašto je od vitalnog značaja jer pomaže potrošačima da postanu svjesni motiva i namjera proizvođača sadržaja“, primijetio je O’Sullivan.

Iako je inovativan, O’Sullivan je istakao da svaka nezavisna novinska organizacija može agregirati svoj sadržaj vijesti u Bywire, izlažući ga desetinama hiljada čitalaca mjesečno. Kao i drugi izdavači koji koriste Web3 tehnologiju, O’Sullivan je primijetio da Bywire ima zajednicu čitatelja povezanih s platformom, napominjući da su ti pojedinci podstaknuti da čitaju sadržaj. „Svaki čitalac dobija besplatan EOS nalog i može odmah da počne da zarađuje tokene nagrade, koje se kasnije mogu koristiti u demokratskom nadzoru mreže.”

Hoće li Web3 unaprijediti izdavačku industriju?

Iako Web3 ima potencijal da transformiše izdavačku industriju omogućavajući različitim sektorima da dosegnu i komuniciraju sa novom publikom, uticaj ostaje upitan. Na primjer, primjećeno je da još uvijek postoji nedostatak jasnoće među izdavačima u pogledu toga kako se blockchain može i treba koristiti.

Lars Seier Christensen, predsjednik Concordium-a — švicarske blockchain firme koja pokreće Royal Joh. Enschedéova NFT platforma — rekla je za Cointelegraph da nezamjenjivi tokeni trenutno ne znače ništa većini organizacija. Međutim, on vjeruje da će NFT i druge Web3 tehnologije uskoro postati norma:

„Hajde da se vratimo jedan korak unazad od akronima NFT jer može biti zbunjujuće. Ono što je dokazano je da blockchain može pohraniti nepromjenjive podatke – tj. zapisi su konačni i neraskidivi, a ti podaci su potpuno transparentni za svakoga jednostavnim pristupom pretraživaču lanca.”

Što se tiče potrošača, Grossman je također spomenuo da pojedinci ne bi trebali koristiti riječ NFT, dodajući da svakako ne moraju znati koja blockchain platforma pokreće ove aplikacije. „Trebalo bi da se angažuju sa brendovima na osnovu iskustava koja im se pružaju“, rekao je on. Grossman je dalje primijetio da je uspon kompjutera izazvao stalnu diskusiju o tehnologiji sve dok Stiv Džobs nije objasnio da iPod može držati “1.000 pjesama u vašem džepu”. Grossman vjeruje da će se sličan trenutak dogoditi i za Web3, ali on tek dolazi:

“Percepcija većine ljudi o NFT-ovima i blok-čejnovima definirana je krajnostima — ekstremno dobrim i ekstremno lošim. Realnost je da je NFT samo token koji potvrđuje vlasništvo nad blockchainom, a obrazovanje je potrebno da bi se kompanijama i pojedincima pružilo mnogo načina na koje se može koristiti za pružanje vrijednosti.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.